plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
کد مطلب : ۵۱۰۷

ديپلماسی جهادی

منصور حقيقت‌پور
وقتي سپاه پاسداران، ديپلماسي جهادي را بر پايه آموزه‌هاي رهبري به پيش مي‌برد، ديپلماسي رسمي كشور در عرصه جهاني و منطقه مي‌تواند به دستاوردهاي اين ديپلماسي تكيه كند و به تغيير وضعيت و موازنه قدرت‌هاي منطقه‌اي و جهاني در راستاي تحقق منافع ملي ايران اقدام كند.
ديپلماسی جهادی
سپاه پاسداران انقلاب اسـلامـي يكـي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي و يكي از معجزات امام راحل است. امام خميني(ره) در عصري كه به حركت‌هاي اسلامي در منطقه خاورميانه نياز بود، سپاه پاسداران را به وجود آورد. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سازمان منعطفي است كه مي‌تواند متناسب با نيازهاي جامعه خود را تطبيق بدهد.

سپاه از سال‌هاي اوليه انقلاب اسلامي تا به امروز پيشرفت‌هاي بي‌شماري داشته كه آثار اين پيشرفت‌ها در داخل كشور و همچنين در سطح منطقه زمينه‌هاي شكل‌گيري جريان مقاومت را فراهم كرده است. امروز وجود عناصر دانش پايه و جهادگر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين امكان را فراهم آورده كه اين نيروي نظامي نيازهاي خود را بر پايه دكترين دفاعي‌اي كه نظام جمهوري اسلامي برآن تاكيد دارد، تدوين كرده و در معادلات ايفاي نقش كند.

در همين زمينه روز گذشته رهبر انقلاب در جريان بيانات‌شان در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) در واقع تأكيد بر اين داشتند كه ايران بتواند از بهترين و پيشرفته‌ترين سلاح‌ها براي مقابله با تهديدات در نيروهاي نظامي خود بهره ببريم. آن زمان كه جهان، سلاح به ايران نمي‌فروخت تا از مردم خويش در مقابل پيشرفته‌ترين سلاح‌ها دفاع كند، گذشته است، امروز ايران خود توليدكننده محصولات دفاعي است.

به واسطه همين توليد است كه امنيت ملي ايران تامين شده و همچنين پشتوانه بسيار محكمي براي محور مقاومت در منطقه و جهان اسلام ايجاد شده است. ايران در شرايط كنوني جهان بدون شك مي‌تواند در برابر دنياي غرب اعلام كند كه جهان اسلام ظرفيت‌هاي نظامي و دفاعي خود را دارد و اين انقلاب اسلامي است كه به واسطه همين توان نظامي موجود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در راس اين جريان قرار مي‌گيرد. سپاه امروز در عرصه سياست خارجي مجري «ديپلماسي جهادي» است. ديپلماسي جهادي زمينه‌ساز آن شد كه امروز سوريه و عراق حفظ شوند. اين مقاومت است كه امروز مي‌كوشد تا از يمن دفاع كند.

وقتي سپاه پاسداران، ديپلماسي جهادي را بر پايه آموزه‌هاي رهبري به پيش مي‌برد، ديپلماسي رسمي كشور در عرصه جهاني و منطقه مي‌تواند به دستاوردهاي اين ديپلماسي تكيه كند و به تغيير وضعيت و موازنه قدرت‌هاي منطقه‌اي و جهاني در راستاي تحقق منافع ملي ايران اقدام كند. رشد توان نظامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موجبات گسترش حوزه نفوذ ژئوپولتيك ايران در منطقه و جهان شده است و اين مهم امريست غيرقابل انكار.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما