plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۸۹۴

تحقق حضور زنان

طیبه سیاوشی
بايد گفت كه شكل‌گيري مطالبه گسترده از سطح جامعه ايران و رسيدن صداي جامعه زنان به فدراسيون جهاني فوتبال(فيفا) موجب شد تا اين مساله به صورت رسمي حل و فصل شود.
تحقق حضور زنان
سرانجام بعد از 4 دهه قرار است زنان كشورمان براي تماشاي بازي‌هاي تيم ملي فوتبال ايران به ورزشگاه آزادي بروند. تا پيش از اين از نظر قانوني براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممنوعيت قانوني وجود نداشت...

اما اين موضوع ساده به «مساله» تبديل شده بود. كساني كه با طرح مباحثي حاشيه‌اي، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صرفا به خواست يك نهاد بين‌المللي مثل فيفا تقليل مي‌دهند به نظر من قدري بي‌انصافي مي‌كنند. در داخل كشور مطالبه اجتماعي خيلي خوب و موثري براي حضور زنان در ورزشگاه‌ها شكل گرفت و مقام‌هاي رسمي هم كوشش كردند، زيرساخت‌هاي لازم را بررسي و مهيا كنند.

در واقع بايد گفت كه شكل‌گيري مطالبه گسترده از سطح جامعه ايران و رسيدن صداي جامعه زنان به فدراسيون جهاني فوتبال(فيفا) موجب شد تا اين مساله به صورت رسمي حل و فصل شود. طبيعتا بحث نظارتي فيفا در افزايش تعداد صندلي‌هاي اختصاص يافته به زنان موثر بوده است اما نبايد از كوشش‌هاي داخلي در اين باره غافل شويم. ما بارها ظرف سه سال و نيم گذشته در مجلس متذكر شديم كه اين كار در تمام كشورهاي اسلامي دارد، انجام مي‌شود و نمي‌توان اين حق را ناديده گرفت.

از همين رو به همه فعالان اجتماعي توصيه مي‌كنم كه در اين باره به تحقق حق مشاركت اجتماعي و حق حضور زنان توجه كنند و از ورود به حاشيه‌هاي غيرضروري بپرهيزند. شور و اشتياق زياد زناني كه براي بازي ايران و كامبوج بليت تهيه كرده‌اند؛ در شبكه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد كه چطور تحقق همين حق به ظاهر ساده و كوچك مي‌تواند موجب نشاط اجتماعي شود. خوشبختانه در داخل كشور هم تلاش مسوولان اين است كه اين اتفاق در روندي طبيعي و بدون حاشيه انجام شود. ورزشگاه‌هاي شهرهاي بزرگ ما هم آن ‌طور كه وزير ورزش هم بارها اعلام كرده‌اند از زيرساخت و امكانات لازم براي حضور زنان برخوردارند و از اين بابت مشكلي وجود ندارد. بازي ايران و كامبوج، گام اول است و مي‌تواند ما را براي طبيعي شدن اين روند آماده كند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اعتماد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما