کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آماده نبرد سرنوشت ساز

محمد صفری

سیاست روز , 4 مهر 1398 ساعت 9:02

اینبار اگر جنگی شود، تفاوتهای بسیاری با ۳۰ سال پیش خواهد داشت، شاید آغازگر جنگ آنها خواهند بود اما پایان آن دست متجاوزان نخواهد بود، پایان نبرد با جمهوری اسلامی ایران است، تا زمانی که دشمن نابود شود، ادامه خواهد داشت.


جنگ برای همه هراسناک است، ایران ۸ سال جنگ را تجربه کرده و به همین خاطر علاوه بر پرهیز از جنگ، به قدرت خود افزوده است تا دشمن هوس حمله نکند...
جنگ برای همه هراسناک است، ایران ۸ سال جنگ را تجربه کرده و به همین خاطر علاوه بر پرهیز از جنگ، به قدرت خود افزوده است تا دشمن هوس حمله نکند.
شاید برای برخی از جوامع، سایه جنگ فشارهای روحی و روانی بر مردم وارد کند به گونهای که تعادل آن را بر هم بزند و باعث بروز مشکلات زیادی شود.
احتمال این که مردم از جنگ فرار کنند و مقابل دشمن نایستند بسیار است، حتی برخی حاضر می شوند تن به ذلت دشمن بدهند، کشور را واگذار کنند و حکومت اجنبی را بپذیرند اما مقاومت نکنند. چنین جماعتی از جنگ وحشت دارند، مردم کشوری که از جنگ وحشت داشته باشد، آنها را به ذلت و خواری می کشاند، زبون و ذلیل می کند تا جایی که هویت و ماهیت خود را نیز فراموش خواهد کرد.
ما طعم جنگ را چشیده ایم، میدانیم چه دردهایی دارد، می دانیم رفتن و باز نگشتن چه معنایی دارد، میدانیم فرزند را راهی کردن چه حالی دارد، میدانیم رفتنش با خود است بازگشتش با خدا.
چگونه بازگشتنش هم ماجرایی دارد، مجروح است، دست و پاهایش قطع شده یا نه، شاید هم شیمیایی یا موجی شده باشد، اسیر است؟
ویرانی های جنگ هنوز هست، تبعات آن جنگ تحمیلی ۸ ساله را هنوز هم تحمل می کنیم، اما همین جنگ ناخواسته اجازه نداد ذره ای از خاک میهن در دست دشمن باشد، جنگی که ناموس وطن را حفظ کرد، شکوه و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و اجازه نداد پوتین های سربازان دشمن، عزت وطن را لگدمال کنند.
همیشه جنگ تحمیل شده است، از سوی دیگران، آنهایی که چشم استقلال، پیشرفت، سربلندی و اقتدار کشوری همچون ایران اسلامی را ندارند.
مردم اکنون در سایه اقتدار و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آسوده خاطر زندگی می کنند چرا که میدانند آنها هوشیار هستند و هر لحظه که احساس کنند خطری ایران را تهدید می کند، بی درنگ وارد عمل می شوند.
جان برکفان ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، خود را فدای ایران و ایرانی می کنند تا این مرز و بوم در امان باشد، گرگان و لاشخورها در کمین نشسته اند تا ایران اسلامی را تکه پاره کنند، هر بار بهانهای می تراشند تا شاید دلیلی برای اقدام نظامی باشد، اما پشیمان می شوند چرا که وحشت دارند، می ترسند از وجود مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از حمایتهای گسترده مردم برخوردار است.
قوای مسلح ایران با کسی شوخی ندارد، دشمن دست از پا خطا کند، واکنش نشان می دهد، تند، قاطع، سخت و بازدارنده، همانگونه که تاکنون نشان داده است. پهپاد فوق پیشرفته متجاوز آمریکایی را سرنگون می کند، آمریکای ابرقدرت هیج غلطی نمی تواند بکند. اکنون اگر از سوی برخی رسانه های معلوم الحال خارجی که سابقه آنها در میان افکار عمومی کشورمان روشن است، القاء می شود که هراس جنگ بر سر ایران است و مردم از این بابت نگرانند، تنها یک هدف را دنبال میکند، خالی کردن دل مردم، اما با وجود همه تبلیغاتی که در این زمینه میشود، مردم به زندگی عادی خود بدون توجه به تبلیغات گسترده رسانههای خارجی ادامه می دهند. حتی آن زمان که پهپاد آمریکایی سرنگون شد، کسی در ایران به خاطر انتقام احتمالی آمریکا ترس به دل خود راه نداد و وحشت نکرد. اما دشمن می خواهد این ترس و وحشت را در میان مردم جا بیندازد، چرا که میداند با این جنگ روانی چه تأثیری بر روند عادی زندگی مردم خواهد گذاشت. اما اگر چنین جنگی هم آغاز شود، مختص ایران نخواهد بود، دامنگیر بسیاری از رژیم ها و کشورها خواهد شد و چه بسا فراتر رفته و به اروپا و آمریکا هم کشیده شود. آتش جنگ این بار در محدوده مرزهای ایران باقی نخواهد ماند، دوران دفاع مقدس جنگ در مرزهای ایران محدود بود چرا که شرایط آن زمان اجازه نمی داد جنگ تحمیلی به ایران، به دیگر کشورهایی که از صدام حمایت میکردند کشیده شود.
اینبار اگر جنگی شود، تفاوتهای بسیاری با ۳۰ سال پیش خواهد داشت، شاید آغازگر جنگ آنها خواهند بود اما پایان آن دست متجاوزان نخواهد بود، پایان نبرد با جمهوری اسلامی ایران است، تا زمانی که دشمن نابود شود، ادامه خواهد داشت.
تهدیدات افزایش یافته، عربستان سعودی با پشت گرمی آمریکا زبان درازی می کند، برای رژیم سعودی سخت است که از مردم مظلوم یمن ضربه بخورد، هدف قرار گرفتن آرامکو با پهپادهای نیروهای مقاومت یمن، برای آل سعود سنگین بود، برای همین در پی مقصری قوی و قدرتمند است.
ایران متهم به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو شده است، آمریکا و اروپا ایران را متهم می کنند و سعودیها که دشمنی دیرینهای با ایران دارند، تهدید کردهاند اگر اتهام ایران ثابت شود، اقدام خواهد کرد.
فقط یک مسئله مهم باقی است که اگر عربستان سعودی دست به اقدام علیه ایران بزند، تاب تحمل واکنش جمهوری اسلامی را خواهد داشت؟
سعودی ها زیر بار پاسخ های اندک مردم مقاوم و مظلوم یمن کم آورده اند، چگونه می توانند مقابل پاسخ ایران از نابودی خود جلوگیری کنند؟!
ایران و ایرانی، از جنگ دوری میکند، اما هراسی هم از جنگ ندارد، حتی از القاء سایه جنگ نیز نمی ترسد و به آن اهمیتی نمی دهد.
جنگ، بر سر رژیم های جنایتکاری همچون سعودی ها و صهیونیست ها بیشتر سایه انداخته است تا ایران.
اگر جنگی علیه کشورمان آغاز شود، همه مردم ایران در لباس رزم به میدان خواهند آمد درست مانند دوران دفاع مقدس و حتی پر رنگ تر از آن.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 4678

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/note/4678/آماده-نبرد-سرنوشت-ساز

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir