plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۱۹
به کجا می رویم؟

تبلیغ درآمد زایی آنی در مقابل تضعیف تولید ملی

تبلیغ درآمد زایی آنی در مقابل تضعیف تولید ملی
احمد امینی: رسالت رسانه ملی چیست؟ بودجه رسانه ملی مگر بودجه دولتی نیست؟ مأموریت تعریف شده این رسانه ملی در قانون چیست؟ دستگاه های نظارتی بر این رسانه ملّی چه می کنند؟ آیا رسانه ملّی حقیقتاً یک دانشگاه است یا بنگاه تولید ثروتهای کاذب؟!
البته نگارنده خدمات ارزشمند رسانه ملی و زحمات شبانه روزی کارکنان صدا و سیما را مد نظر دارد اما سیاستگذاری رو به رشد،گرفتار نشدن در گرداب سطحی نگری و عدم ترویج برنامه های کم محتوا مهمترین ابزار حفظ و افزایش مخاطب و راز زنده و بالنده بودن این رسانه ملی  است.
یقیناً صدا و سیما در ایران، یک بنگاه تجاری نیست، بلکه یک رسانه ملّی و حاکمیتی است و رسالت و حوزه فعالیت آن با دیگر رسانه ها در دیگر نقاط جهان متفاوت است، بر این اساس، صدا و سیما موظّف است در
برنامه ها و تبلیغات خود منافع مردم را هم در نظر گیرد. این رسانه ملّی همانند بخش های برون مرزی باید آرامش بخش جامعه باشد! متأسفانه به نظر می رسد در شرایط نابسامان کنونی اقتصاد، امنیت فرهنگی و تفکر گرایش به صنعت تولید واقعی، قربانی انواع جوایز جشنواره ای، مسابقه و قرعه‌کشی‌های تلویزیونی از طریق مکانیزم کدهای دستوری استفاده از ستاره(*) مربع‌ها(#)،شده است. تفکر مردم ناخودآگاه در حال تغییر به سمت کسب درآمدهای آنی و بدون زحمت است، گویی پس از بانکها و موسسات پولی با سودهای آنچنانی که کمر تولید را شکست، اکنون رویای برنده شدن در مسابقات و جشواره های ستاره مربع رسانه ملی و آگهی های متعدد، اندیشه ورود در صحنه کار و تولید را هدف گرفته اند.
گر چه به نظر می رسد مسابقات کم محتوا و ستاره،مربع‌ها برای تلویزیون، پول دارد اما برای تفکر گرایش به صنعت تولید واقعی سمّ مهلک است و فردا نوشدارو هم آن را سودی نیست.
براستی در ۴۰ سالگی انقلاب، فرهنگ ایران اسلامی در رسانه ملی در چه جایگاهی ارزیابی می شود؟ آیا مسیری که صدا و سیما می رود به غنای فرهنگی جامعه منجر می شود، آیا سطحی نگری جامعه را کاهش می دهد؟ آیا برازنده ملت ایران است؟ باور کنید بسیاری از مردم از اینکه صدا و سیما، بهترین و گرانترین ثانیه ها و بیشترین برنامه‌های خود را در جشنواره های مجریان و قرعه‌کشی‌های تلویزیونی آنچنانی متمرکز کند و این روند را در تمام برنامه‌های آموزشی، اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی و ورزشی به کار ببرد؛ناراضی اند. قبول کنید،تکرار عبارت ستاره مربع‌ ها مردم را خسته کرده است.
تصمیمات درست در زمان درست،سودمند و کارآمد است،اکنون را تدبیری بهتر باید...
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما