plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۳۷۰

پوتین؛ پایداری در حرف و دوگانگی در عمل

احمد امینی
نتانیاهو مدعی توافق با پوتین برای هماهنگی بیشتر برای خروج نیروهای ایران از سوریه شد.
پوتین؛ پایداری در حرف و دوگانگی در عمل
هفته گذشته در حالی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در راه ایران بود، پوتین رئیس جمهور روسیه میزبانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تدارک می دید! تحولات منطقه به سرعت در حال رقم خوردن است و بازیگران منطقه ای هرکدام در صدد صید ماهی خود هستند.
وزیر خارجه روسیه مسافر کشورهای عربی خلیج فارس و وزیر امور خارجه انگلیس در یمن و عربستان است. اما آنچه همچنان خبر ساز است، دیدار صمیمانه نتانیاهو با پوتین در کرملین و قول پوتین جهت دیدار متقابل از تلاویو  و هماهنگی فزاینده با اسرائیل است.
ساعاتی قبل نتانیاهو مدعی توافق با پوتین در خصوص مسائل سوریه و خروج نیروهای خارجی از سوریه و هماهنگی بیشتر اسرائیل و روسیه در سوریه شد.
آنچه تعجب برانگیز است سکوت مقامات روسیه در برابر ادعاهای نتانیاهو است! اخراج ایران از سوریه، رصد تحرکات ایرانیها در سوریه و هماهنگی ارتش اسرائیل با ارتش روسیه برای اقدام لازم در خاک سوریه برای مهار ایران، اسرائیلیاتی ست که مقامات روسیه آنها را رد نکرده اند.
ضرورت دارد در صورت تداوم این سکوت معنادار، رایزنیهای لازم بین ایران و روسیه انجام شود. به راستی آیا سیاست پوتین، پایداری در حرف و دوگانگی در عمل برای کسب منافع بیشتر است؟  
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما