plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۳۴۱۲

ورود زنان به ورزشگاه‌ها از مطالبه تا عمل

سیده فاطمه ذوالقدر*
موضوع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها از مطالبات فراكسيون زنان مجلس شورای اسلامی به نمايندگی از سوی خانواده‌ها نيز بوده است.
ورود زنان به ورزشگاه‌ها از مطالبه تا عمل
یکی از موضوعاتی که طی سالیان گذشته توجه زیادی را در عرصه ورزش کشور برانگیخته است، امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال است.
در این سال‌ها ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به صورت رسمی، محدود به حضور در چند بازی خاص بوده که آن هم از طریق بلیت فروشی رسمی صورت نگرفته و بالتبع آن گونه كه باید و شاید فراهم سازی شرايط براي حضور خانواده‌ها در فضاهای ورزشی و به دور از غوغای نامتناسب با فرهنگ و ارزش هاست، تحقق نيافت و اين شرايط همواره محل چالش و گفتمان قرار داشته و به عنوان يكي از مطالبات دور از دسترس جامعه زنان تعريف شده است.
اما با توجه به شرايط و اساسنامه‌ای كه فيفا داراست بعد از گذشت سالیان متمادی و بحث‌های فراوان بر سر نحوه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها، با توجه به زمان بندی تعريف شده از سوی فیفا برای تدارک‌ ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال كشورمان، بايد اقدامی عملياتی انجام شود.
همچنین بايد در نظر داشت كم توجهی به اين موضوع مي تواند تبعات سنگينی را به ورزش كشور و به روحيه و نشاط و سلامت جامعه وارد كند. كه البته در اين خصوص طی گزارشات مشخصی كه واصل شده، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به فیفا عنوان کرده کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در بازی‌های انتخابی جام جهانی اعلام کرده است اما هنوز هم در این خصوص ابهام و اما و اگرهایی شنیده می‌شود كه يقينا با توجه به مشكلاتی كه در فضای ورزشگاه‌ها وجود دارد، لازم است اين ابهامات و مشكلات مرتفع شده و فضای ورزشي با استانداردهای لازم به منظور حضور خانواده‌ها تدارك دیده شود.
موضوع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها از مطالبات فراكسيون زنان مجلس شورای اسلامی به نمايندگی از سوی خانواده‌ها نيز بوده و در مذاكرات و رايزنی‌هایی كه با وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های ذيربط برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها با هدف حمايت از جامعه ورزشی و سلامت و نشاط در جامعه انجام شده همواره بر بهسازی و آماده سازی فضای ورزشگاه‌های کشور برای حضور خانواده هاي عزیز تاكيد كرده‌ايم ‌تا جایگاه و شان خانواده‌ها رعایت و به خواسته آنان جامعه عمل پوشانده شود كه البته بايد اين نقد را هم داشت كه اين موضوع تابحال آنگونه كه نياز جامعه است تحقق نيافته و هم اينك بايد به موازات همين محدوديت زمانی اعلامي از سوي فيفا، با ضرب الاجل و با كيفيت مناسب و عالي تمامي استانداردهاي لازم براي حضور خانواده‌ها فراهم شود.
همچنين در اين خصوص نباید اجازه دهیم در مقام مسئول هر تغییر و تحولی را به پای امری بنویسند که ارتباطی به اصل موضوع ندارد و نباید اجازه دهیم هجمه‌های ناصحیح به اصل موضوع و خواست مردم و خانواده‌ها لطمه وارد کند و موضوع حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها را به طرفي كه با ارزش‌ها و استانداردها فاصله دارد سوق دهند.
همه ما باید وظیفه و رسالت خویش را براي زدودن مشکلات و معضلات اين عرصه انجام دهيم و در کنار برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی بايد مشارکت اجتماعی و مردمی نیز شكل گرفته تا سالم سازي و ايجاد امنيت در فضاي ورزش به عنوان يك ضرورت تامين شود.
بايد در نظر داشت برای داشتن جامعه‌ای سالم به دور از هرگونه آسیب و مخاطره‌ای بايد تلاش همه جانبه از سوي مسئولان و مردم به صورت دو سويه و متعهدانه صورت پذيرد و مردم همراه و همیار دولت و نظام براي ايجاد فضاي ورزشي سالم و در نهايت جامعه سالم و پرنشاط باشند.
*نماینده مجلس دهم
انتهای پیام/*
۲
مرجع : آرمان ملی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما