plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۱۷۴

چگونه وقت خود را هدر دهیم؟

حسام حیدری*
الکی بخندید: خندیدن علاوه بر این‌که بر هر درد بی‌درمان دواست، باعث تلف‌شدن مقداری زیادی از وقت نیز می‌شود.
چگونه وقت خود را هدر دهیم؟
به عنوان یک فرد متخصص در زمینه هدردادن وقت و عقب‌انداختن کارها، امروز می‌خواهم شما را با تکنیک‌های نوین هدردادن وقت آشنا کنم تا بتوانید بیش از پیش وقت خود را با بطالت و هیچ کاری انجام‌ندادن سپری کنید. این آموزش‌ها برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که آزمون مهمی در پیش دارند، طنزنویسان و ستون‌نویسان، افراد توپری که قصد رژیم‌گرفتن دارند و همین‌طور علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های خارجی بسیار کاربردی و راهگشاست؛ اگرچه عموم مردم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه چند تکنیک را بررسی می‌کنیم:  
کنجکاو شوید: کنجکاوی کم‌رواعصاب‌ترین روش برای کارنکردن است. این تکنیک علاوه بر این‌که وقت شما را هدر می‌دهد، کمترین عذاب وجدان را بر روح و جسم شما باز می‌کند؛ چون با خودتان فکر می‌کنید که «درسته کلی از وقتم رو تو ویکی‌پدیا هدر دادم و کارهایی که باید انجام می‌دادم رو عقب انداختم ولی عوضش کلی مطلب جدید در مورد روش تولیدمثل آلباتراس‌های مهاجر آفریقایی یاد گرفتم که در آینده حتما یه جایی به کارم میاد» بعد از ویکی‌پدیا، یوتیوب بهترین جا برای این‌جور هدردادن وقت است. گوش‌کردن سخنرانی‌های تد را هم حتما امتحان کنید؛ خیلی متفاوت است. اگر اینترنت نداشتید چاره‌ای نیست که خودتان را با بررسی نحوه رشد جوانه‌ها بر روی بدنه سیب‌زمینی یا مدل‌های مختلف جمع‌آوری پرز از روی فرش سرگرم کنید. هر دو کارگشاست.
الکی بخندید: خندیدن علاوه بر این‌که بر هر درد بی‌درمان دواست، باعث تلف‌شدن مقداری زیادی از وقت نیز می‌شود. برای استفاده از این تکنیک باید سعی کنید چیزهای بامزه‌ای را که هیچ‌وقت به آنها توجه نداشته‌اید، پیدا کرده و به آن بخندید. ترک دیوار کلیشه‌ای‌ترین و ساده‌ترین چیزی است که می‌شود پیدا کرد. خواندن مطالب بی‌مزه طنزنویسان به‌خصوص همین مطلبی که در حال حاضر مشغول خواندنش هستید نیز راه خوب و مناسبی است؛ چون اگر همین الان به ساعت‌تان نگاه کنید، حداقل پانزده دقیقه است که الکی دارید تو گوشی چرخ می‌زنید و به‌اصطلاح خودتان مطلب طنز می‌خوانید. در صورتی که کلی کار انجام‌نشده روی میز دارید.
استحمام کنید: توجه به بهداشت فردی و عمومی به‌خصوص در فصل تابستان بسیار مهم است. با کش‌دادن حمام خود می‌توانید علاوه بر خوشگل و خوش‌بوشدن، زمان را هم بُکشید. بهترین روش ترکیب‌کردن شامپوهای مختلف و ساخت محلول‌های شیمیایی جدید است. چیزنوشتن روی دیوار حمام با کف نیز روش جواب‌ پس‌داده‌ای است.
و در پایان شب‌ها قبل از خواب کارهایی را که در طول روز انجام نداده‌اید، بررسی کرده و حرص بخورید. دقت به جزییات و ریز کارها بسیار مهم و ضروری است. در طول بررسی هر کار انجام‌نداده به این توجه کنید که اگر این کار را کرده بودید چه عواقب خوبی برای‌تان داشت و چقدر جلو می‌افتادید و پیشرفت می‌کردید، این کار باعث افزایش عذاب وجدان شما شده و تا صبح دهان شما را آسفالت خواهد کرد. در ادامه به خود قول بدهید که فردا همه کارهای عقب‌افتاده را خیلی سریع و منظم انجام می‌دهید. این قول‌دادن هیچ کمکی به هیچ‌کس نمی‌کند و هم ما و هم خودتان می‌دانیم که فردا هم هیچ کاری نخواهید کرد. موفق باشید. 
*طنزنویس
انتهای پیام/*
۰
مرجع : شهرونگ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما