plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۹۹۳

اگر هر کشور دیگری جای ما بود!

احمدرضا هدایتی*
از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض انواع توطئه ها مانند؛ آشوب و اغتشاش، جنگ و بمب‌گذاری، تحریم و تهدید، جنگ رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی و صدها توطئه خُرد و کلان دیگر بوده و برخی از این موارد همچنان به شکل مستقیم و غیرمستقیم و یا نیابتی و پنهانی ادامه دارد.
اگر هر کشور دیگری جای ما بود!
از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض انواع توطئه ها مانند؛ آشوب و اغتشاش، جنگ و بمب‌گذاری، تحریم و تهدید، جنگ رسانه‌ای و شبیخون فرهنگی و صدها توطئه خُرد و کلان دیگر بوده و برخی از این موارد همچنان به شکل مستقیم و غیرمستقیم و یا نیابتی و پنهانی ادامه دارد.
در جریان جنگ تحمیلی که ۸ سال به درازا کشید، بیش از ۲۲۰ هزار نفر از پاک‌ترین، مخلص‌ترین، مؤمن‌ترین و با استعدادترین جوانان این سرزمین که بسیاری از آنها در زمره متخصص‌ترین افراد جامعه نیز بودند را از ما گرفتند.
بیش ۱۷ هزار نفر از نخبگان، دانشمندان، مسئولین و مردم ایران اسلامی هم در جریان ترورهای کور دشمنان و ایادی مزدور داخلی آنها از جمله منافقین خبیث به شهادت رسیدند.
مصادره دارایی‌ها و اموال ایران در خارج از کشور و اجتناب از بازگرداندن اموالی که خاندان سلطنت ازکشور به یغما برده بودند و پس از آن فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و دنباله‌داری که از همان ابتدای انقلاب آغاز شده بود، توطئه و نشانه‌ای‌ دیگر از خصومتی است که گویا پایانی برای آن متصور نیست.
همزمان با این توطئه‌ها، جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز با ایجاد صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی فارسی‌زبان و غیرفارسی و بعدها از طریق فضای مجازی و اینترنت کلید خورد و از مبانی اعتقادی تا فرهنگ، اخلاق، رفتار و حتی سبک زندگی افراد جامعه را هدف قرار داد و هر روز بیش از پیش بر شدت آن افزوده شد.
ده‌ها توطئه خُرد و کلان دیگر نیز در جهت فرصت‌سوزی و وقت‌کشی به ملت و دولت ایران تحمیل شد، که البته به یاری خدا و ایستادگی مردم غیور و فهیم ایران اسلامی نه تنها هرگز به فرجام نهایی نرسیدند بلكه نتوانستند استقامت این ملت بزرگ را در هم بشکنند، بلکه سبب شد تا مردم با انگیزه بیشتری برای کسب استقلال کامل، تلاش نموده و دستاوردهای عظیمی را در ابعاد و زمینه‌های مختلف کسب نمایند.
این در حالی است که همین مقدار توطئه و خباثت دشمنان کافی بود تا هر نظام نوپایی را از پای درآورد و قطعاً اگر عنایت الهی، هدایت ‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و حضور شجاعانه،آگاهانه و ایثارگرانه مردم نبود، شاید تاکنون اثری از انقلاب اسلامی و حتی نام کشور بزرگ و با عظمت ایران برجا نمانده بود.
همه این دشمنی‌ها فقط به این دلیل صورت گرفته که ایران اسلامی دیگر حاضر به پذیرش بردگی نظام سلطه نیست و می‌خواهد مستقل باشد و روی پای خود بایستد، قصد دارد تا ابد در مقابل ظلم و ظالمین ایستادگی کرده و از مظلوم دفاع نماید، در پی آن است تا از غارت مجدد منابع خود توسط جهانخواران جلوگیری نموده و در تعاملات بین‌المللی از احترام متقابل و در تبادلات تجاری، از سهم عادلانه برخوردار باشد.
بی‌شک به همین دلیل است که امروز دشمنان این مرز و بوم پس از شکست در عرصه‌های مورد اشاره، تمام توان خود را بر فراهم نمودن شرایط برای انهدام نظام از درون متمرکز نموده و می‌کوشند تا با ایجاد جو ناامیدی به جای امید و توکل، ترس کاذب ازتحریم به جای کار و تلاش، جایگزین نمودن تخریب و ترور شخصیتی توسط افراد جامعه به جای ترور فیزیکی، القاء خودکم‌بینی به جای غرور ملی و خودباوری و تهدید از داخل با ایجاد آشوب و اغتشاش، به جای آرامش و نشاط و استفاده از سایر روش‌های شیطانی، به اهداف خود دست یابند.
در واقع اینک مرعوب و مجذوب شدن در فرهنگ و تمدن پوچ غربی و همچنین خودباختگی، خودتحریمی، خودتهدیدی، خودتخریبی و خودکم‌بینی نسبت به دشمنان، آفت‌هایی هستند که منافع کشور و مصالح مردم را هدف قرار داده‌اند و درست به همین دلیل است که باید با هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های جدید استقامت نموده و به مسیر خود تا دستیابی کامل به تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه کشور ادامه دهیم
بدیهی است که برای برون رفت از وضعیتی که به ما تحمیل شده و نجات از شر دشمنان، باید بیش از پیش در جهت ارتقاء بصیرت، عزت‌نفس، علم و دانش و ایمان و تقوای خود تلاش نماییم.
*نویسنده و فعال سیاسی اجتماعی
انتهای پیام/*
۰
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما