plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۲۳۹۶
قال رسول الله (ص): «حب الوطن من الایمان»

عشق به میهن، عشق یک ملت

احمد امینی*
رسانه ملی باید فضای رسانه ای را از دام جناح بندی ها و تندروی ها نجات داده و متمرکز بر تقویت روحیه حماسی مردم باشد.
عشق به میهن، عشق یک ملت
این روزها بمباران رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی به اوج خود رسیده است. ملت ایران اما در میان طوفان رسانه ای دشمنان خارجی و فشار امواج مشکلات اقتصادی و داخلی، برای رسیدن به ساحل نجات مقاومت جانانه ای مبتنی بر صبر و ایثار در پیش گرفته است. در این راستا حماسه و دمیدن در روح حماسی ایران زمین، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای رسانه‌های داخلی کشور به شمار می رود چرا که تقویت روحیه مردم ایران در این جنگ نرم نابرابر به دو عامل مهم بستگی دارد: ۱- افزایش روحیه حماسی ۲- کاهش فشار اقتصادی.

در بخش اقتصادی مسئولان بایستی بطور جدی و با قید فوریت، خود را از تله وعده های غیر عملی، رها ساخته و در عمل با رفع تبعیض های ظالمانه و تنظیم بازار نیازهای مردم از فشار سهمگین اقتصادی بر مردم بکاهند. این وضعیت اقتصادی که با هر گزافه گویی دونالد ترامپ در نوسان باشد شایسته مدیران کشور نیست و ضروری است گره مشکلات مردم نجیب و صبور ایران گشوده شود.

در ضرورت افزایش روحیه حماسی، باید گفت رسانه های کشور و در راس آن رسانه ملی باید مانند هر کشور دیگری که مورد تهاجم دشمنان قرار می گیرد، فضای ملی کشور را از دام جناح بندی ها و تندروی ها نجات داده و به تقویت روحیه حماسی مردم بپردازد.

به نظر جای تعجب و افسوس است که در این شرایط فوق حساس، سرودهای حماسی از صدا و سیما شنیده نمی شود، روحیه میهن پرستی آنگونه که باید تقویت نمی شود، احساس عشق به پرچم سه رنگ ایران اسلامی برجسته نمی شود، انگیزه های ملی و دینی در قالب فیلمها و سریالها و سخنرانی ها تقویت نمی شود.

گویی برخی از مسئولان فرهنگی و تبلیغی و رسانه ای سازشان در دقیقه نود کوک می شود حال آنکه دشمن با مانور رسانه ای قوی و با بازی با کلمات «جنگ و صلح» عنان کار را در دست گرفته و در جهت تخریب انگیزه مقاومت ملت رشید و ایثارگر ایران شب و روز نمی شناسد.
براستی در مقابل این صف آرایی خطرناک، رسانه‌های ما چه می‌کنند؟
آیا وقت آن نرسیده است که رسانه‌های کشور و به خصوص رسانه ملی به‌جای پخش مکرر مستندهای کم مخاطب و تکرار بعضاً حرفهای نا امیدکننده و مخرب برآمده از نگاه تنگ جناحی خارج شده و به تقویت روحیه همبستگی و غرور ملی اهتمام ورزد؟ 

باور نگارنده این است که امروز درنگ جایز نیست، تخریب همدیگر خیانت به میهن و ملت است، افشاگری جناحی هنر نیست، تضعیف پشت جبهه در بخش دیپلماسی و اقتصاد خنجر از پشت زدن است. زمان، زمان حماسه و فصل فصل سرودن ترانه عشق به میهن و ترنم فداکاری و ایثار است.

سر بسته می گویم، ای مسئولان عزیز! به توصیه های بزرگان انقلاب، در عمل، اهتمام ورزید؛ به فوریت، درد اقتصادی مردم را درمان کنید، فشار گرانی را از روی مردم بردارید و روحیه حماسی و مقاومت و همبستگی ملی ایرانیان را تقویت کنید، آنگاه ببینید چگونه دشمن خوار و ذلیل می شود و ایران اسلامی عزیز و سربلند و مثل همیشه تاریخ، پرچم سه رنگ آن برافراشته خواهد ماند.
ملت منتظر اقدام شماست، زمان زمان اقدام شماست. والسلام 

*روزنامه نگار

انتهای پیام/*  
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما