plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۵۷۰

ملتهب بودن بازار، بارزترین نشانه التهاب و انفعال مدیریت است

احمد امینی
لطفا در مدیریت بازار به قید «فوریت و آنی» اقدام کنید. مضمون این سخن هشدار آمیز پیامبر اکرم(ص) را جدی بگیریم که فرمود «آنچه از فقر بیشتر بر امتم می ترسم، سوء تدبیر است»
ملتهب بودن بازار، بارزترین نشانه التهاب و انفعال مدیریت است
در جوامع در حال توسعه، منفعل بودن مدیریت در امر تأمین امنیت اقتصادی و معیشتی مردم، بزرگترین خسارت به یک ملت محسوب می شود. اگر کشوری همه امکانات و لوازم توسعه و پیشرفت را داشته باشد اما دچار انفعال در ساماندهی و مدیریت بازار شود، نتیجه یک بازار ملتهب و بی سر و سامان است. مدیریتی که  گفتارش با حاصل عملکردش همخوانی ندارد، نتیجه اش رانت، گرانی، احتکار و ولنگاری بازار است.
این روزها به بازار که قدم می گذاری، حرف مردم در کف بازار این است که «بازار ول است،بازار رهاست» به چشمان مردم که نگاه میکنی، یک پرسش عمیق را حس میکنی: «مگر این مسئولان در این کشور نیستند؟» رصد بازار در هفته ها و ماههای اخیر نشان از ناکارآمدی مدیریت بازار و جولان دلالان از خدا بی خبر دارد. گویی قبل از اینکه دشمن، فرمان حمله صادر کرده باشد، دلالان در پناه انفعال مدیران اقتصادی، گوی سبقت در تهاجم به معیشت و روح و روان مردم را از دشمن ربوده اند و بازار و روح و روان مردم را ملتهب کرده اند.
وقتی مردمی که در زیر بار تورم و گرانی افسار گسیخته، طاقت شان طاق شده و شاهد کیلومترها فاصله بین قول مدیران اقتصادی و عملکرد بازار هستند، درد آورترین سخنی که آنان را رنج می دهد این است که از فلان نماینده مجلس یا فلان استاندار بشنوند که «مردم یکی دو ماه دیگر تحمل کنند» آخر در این چند ماه چه کردید که به فردای شما اعتماد کنند؟ چرا نمک روی زخم مردم می پاشیم؟
نگاهی به بازار ملتهب سکه و ارز، بازار کالاهای اساسی و پزشکی، بازار خودرو و قطعات یدکی و جولان مدیران برخی شرکتهای خودرو سازی نشان می دهد، رها کردن پشت جبهه و غفلت از پیامد آفت دلالان در بازار به موفقیت در خط مقدم جبهه آسیب جدی می زند. دشمن با آشفتگی بازار بواسطه نیرنگ دلالان، نیازی به اعزام نیرو برای حمله ندارد، صبر میکند تا از این بازار آشفته و ملتهب نتیجه بگیرد!   
لطفاً بس کنید این انفعال و روزمرگی را، لطفا کاری کنید، با انفعال شما، دلالان در بازار حاکم بر جان و مال مردم شده اند و یکه تازی می‌کنند، فرصت نیست، اینان عزت و ایمان مردم را هم به تاراج می برند. به مردمی که برای این انقلاب و کشور هزاران فداکاری کرده اند، رحم کنید. لطفا در مدیریت بازار به قید «فوریت و آنی» اقدام کنید. مضمون این سخن هشدار آمیز پیامبر اکرم(ص) را جدی بگیریم که فرمود «آنچه از فقر بیشتر بر امتم می ترسم، سوء تدبیر است.»
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما