plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳
کد مطلب : ۱۳۳۸۷

موساد و تروریسم سازمان‌یافته

حسن هانی زاده*
متاسفانه سازمان‌های تروريستی اسرائيل و آمريکا با استفاده از فضای جهانی و حاکميت قانون جنگل بر روابط بين‌الملل درصدد حذف فيزيکی شخصيت‌های تاثيرگذار ايران برآمده‌اند.
موساد و تروریسم سازمان‌یافته
ترور دردناک شهيد محسن فخري‌زاده يکي از دانشمندان برجسته ايران در نتيجه همکاري مشترک سازمان‌هاي اطلاعاتي تروريستي موساد اسرائيل، CIA آمريکا و استخبارات برخي رژيم‌هاي مرتجع عرب صورت گرفته است.

از آنجايي که رژيم‌صهيونيستي سابقه طولاني در ترور دانشمندان هسته‌اي کشورهاي اسلامي دارد، لذا از سال گذشته که بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در يک شوي طنزآميز ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم کرد، برخي از دانشمندان هسته‌اي ايران در ليست ترور موساد و CIA قرار گرفتند.

نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در طول دو سال اخير بارها از شهيد محسن فخري‌زاده با عنوان يکي از برجسته‌ترين دانشمندان هسته‌اي ايران نام برد و اين به مفهوم اجازه بنيامين نتانياهو براي ترور اين شهيد بود.

متاسفانه سازمان‌هاي تروريستي اسرائيل و آمريکا با استفاده از فضاي جهاني و حاکميت قانون جنگل بر روابط بين‌الملل درصدد حذف فيزيکي شخصيت‌هاي تاثيرگذار ايران برآمده‌اند.

ترور دو سردار بزرگ شهيد سپهبد قاسم سليماني، فرمانده سابق سپاه قدس و شهيد ابومهدي المهندس، نايب‌رئيس الحشدالشعبي عراق نتيجه همکاري تروريستي مشترک آمريکا، اسرائيل، عربستان و امارات بود.

به همين دليل به نظر مي‌رسد که اسرائيل با ترور اين دانشمند هسته‌اي در تلاش است تا در يکماه باقيمانده از دوره رياست‌جمهوري دونالد ترامپ، ايران را به يک عکس‌العمل شتاب‌زده وادار سازد تا از اين رهگذر شرايط منطقه با يک بحران جديد مواجه شود.

همچنين به نظر مي‌رسد اين ترور که از مدت‌ها پيش برنامه‌ريزي شده در چارچوب رايزني‌هاي اخير بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي، محمد بن‌سلمان وليعهد عربستان و مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا که در عربستان صورت گرفته، به‌وجود آمد.

در اين نشست بنيامين نتانياهو، برخي از شخصيت‌هاي تاثيرگذار محور مقاومت را در ليست ترور موساد قرار داده و مجوز لازم را از دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا براي ترور اين شخصيت‌ها، دريافت کرد.

ترور شهيد محسن فخري‌زاده آخرين ترور نخواهد بود بلکه در طول يکماه آينده ترورهاي ديگري در سطح لبنان، سوريه و عراق و حتي ايران صورت خواهد گرفت.

حملات اخير هواپيماهاي رژيم‌صهيونيستي به پايگاه مدافعان حرم در سوريه نيز بخشي از پروسه تروريسم سازمان‌يافته اسرائيل و آمريکا قرار دارد.

به‌هرحال بنيامين نتانياهو به‌خوبي مي‌داند که با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفيد چتر حمايتي خود را از دست خواهد داد و براي هميشه از چرخه قدرت در رژيم‌صهيونيستي خارج خواهد شد.

لذا تصور نتانياهو اين است که براي برهم زدن آرامش منطقه و درگير کردن کشورهاي محور مقاومت و از جمله ايران و انجام يک حمله مشترک عليه محور مقاومت مي‌تواند فضاي جديدي براي باقي ماندن او در قدرت ايجاد کند.

همچنين محمد بن‌سلمان اعتقاد دارد که اگر جو بايدن وارد کاخ سفيد بشود، محمد بن‌نايف به‌عنوان وليعهد عربستان جايگزين او خواهد شد. از اين رو بحران‌سازي يکي از سياست‌هاي مشترک آمريکا، اسرائيل و برخي رژيم‌هاي مرتجع عرب است.

هرچند ممکن است که اين بحران مانند جنگ 33 روزه 2006 لبنان نتيجه معکوس براي رژيم صهيونيستي داشته باشد.

*تحلیلگر مسائل بین‌الملل

انتهای پیام/*


 
۱
مرجع : آرمان ملی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما