plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۶۶۶

اصلاح‌طلبان با برنامه‌ریزی وارد انتخابات شوند

فرزانه ترکان*
بزرگان اصلاح‌طلب بايد با هم‌فکری و برنامه‌ريزی مناسب وارد انتخابات شوند و به‌هيچ وجه هيجانی برخورد نکنند.
اصلاح‌طلبان با برنامه‌ریزی وارد انتخابات شوند
جمهوري اسلامي در حال حاضر سخت‌ترين شرايط 40 سال گذشته را تجربه مي‌کند. حتي از 8 سال دفاع مقدس هم شرايط ما سخت‌تر شده است.

جنگ اقتصادي که کشور درگير آن است، محدوديت‌هاي فراواني را براي مردم ايران به‌وجود آورده است.

از نظر تامين منابع مالي کشور ما به مشکلات متعددي برخورده است و براي بيرون رفتن از اين مشکلات بايد يک برنامه‌ريزي مشخصي در کشور ديده شود.

پيدا کردن راهکار و بيرون رفتن از مشکلات کشور بسيار سخت است و فقط برنامه‌ريزي و همت اصلاح‌طلبان يا انديشمندان اصلاح‌طلب را نمي‌طلبد.

قطعا در شرايط فعلي فراتر از آنچه احزاب به تصميم‌گيري مي‌خواهند برسند، نياز به يک فضاي سياسي باز داريم که چه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان بتوانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند.

اين موضوع نياز به حمايت شوراي نگهبان دارد تا با باز کردن فضاي سياسي اجازه حضور همه افراد را در انتخابات بدهند.

شوراي نگهبان بايد محدوديت‌هاي ردصلاحيت را که در انتخابات مجلس هم شاهد آن بوديم تعديل کند، تا نيروهاي انقلاب از گرايش اصلاح‌طلب و اصولگرا که دلسوز انقلاب هستند بتوانند وارد فضاي سياسي کشور شوند.

احزاب اصلاح‌طلب و جبهه اصلاحات بايد با کانديداهايي وارد انتخابات شوند که صحبت‌هايي که انجام مي‌دهند قابل انجام باشد.

مردم ما نسبت به گذشته بسيار درکشان براي شناخت مسئولان بالا رفته است و نبايد هر صحبتي را براي راي آوردن در انتخابات انجام داد.

هر کانديدايي چه راديکال يا غيرراديکال بخواهد وارد انتخابات شود و با گفتن صحبت‌هاي زيبا مردم راضي کند، به هيچ وجه رضايت مردم را کسب نمي‌کند.

مردم ما نسبت به سابق بسيار هوشيار‌تر عمل مي‌کنند و هر صحبتي را نمي‌پذيرند مگر اينکه مطمئن باشند اين صحبت‌ها قابليت اجرائي دارد و امکان برنامه عملياتي براي آنها وجود دارد.

اين بحث يکي از مهم‌ترين مولفه‌هايي است که مي‌تواند بازگشت مردم به صندوق راي را تضمين کند.

احزاب اصلاح‌طلب و بزرگان اصلاح‌طلب بايد با هم‌فکري و برنامه‌ريزي مناسب وارد انتخابات شوند و به‌هيچ وجه هيجاني برخورد نکنند.

مرحله آخر که بايد احزاب اصلاح‌طلب براي آن برنامه‌ريزي کنند برگشت به اجراي قانون اساسي و زمينه‌سازي براي اجراي قانون اساسي که هيچ‌کس به خود اجازه زير پا گذاشتن قانون اساسي را ندهد.

بايد رئيس‌جمهور اختيارات کافي را براي تصميم‌گيري‌هاي خود داشته باشد تا اينکه برخي جريانات بخواهند قانون را زير پا بگذارند و به رئيس‌جمهوري که توسط مردم انتخاب شده ناسزاگويي کنند.

اينکه گروهاي فشار و برخي جريانات اجازه فعاليت به رئيس‌جمهور ندهند، باعث مي‌شود که مردم نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد شوند.

هرچند که دولت روحاني دولتي بوده که در بعضي از فعاليت‌هاي خود ضعيف کار کرده است و بايد به‌صورت کاملا آزادانه مورد انتقاد قرار گيرد.

يکي از اصلي‌ترين مشکلات کشور که رئيس‌جمهور به آن اشاره کرد و مورد هجمه زيادي قرار گرفت ايجاد فضاي سياست خارجي باز است تا بتوانيم در زمان و شرايط مناسب بحث مذاکره را مطرح کنيم و بهترين امتيازها را دريافت کنيم.

*فعال سیاسی اصلاح‌طلب

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آرمان ملی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما