plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۱۶۴۶

شهدا، جانبازان و آزادگان در لبیک به ندای سیدالشهدا (ع) به پا خاستند

سعید اوحدی*
هر کس در طول عمر قدمی در مسير احيای سنت و ارزش‌های اسلامی برداشت قطعا به آن ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ يَنْصُرُنی» لبيک گفته است.
شهدا، جانبازان و آزادگان در لبیک به ندای سیدالشهدا (ع) به پا خاستند
شهدا، جانبازان و آزادگان، يک‌شبه، راه صدساله‌اي را رفتند که آرزوي بسياري از عرفا و عالمان بوده است.

بارها از بزرگان و مراجع کشورمان شنيده‌ايم که گفته‌اند حاضرند تمام نمازهاي طول عمر خود را بدهند و در ثواب و اجر يک مادر شهيد، يک جانباز يا دوران اسارت يک آزاده شريک شوند.

مسير رسيدن به چنين جايگاه رفيعي براي شهدا و ايثارگران باز بود، اما مهم‌تر از آن اراده‌اي بود که از جانب آنها براي ورود به اين مسير به‌کار بسته شد.

ايام عزاداري سيدالشهدا (ع) و ياران ايشان فرصت مناسبي است تا ما نيز بتوانيم با توسل به ايشان و اهل بيت (ع) بخش کوچکي از اجري را که شهدا و ايثارگران به آن دست يافتند نصيب خود کنيم.

نشانه‌هاي زيادي وجود دارد که اثبات مي‌کند حرکت امام حسين (ع) رسيدن به هدفي والا بوده است.

چنانکه فرمودند: «إِنّي لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ في أُمَّةِ جَدّي، أُُريدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهي عَنِ المنکَرِ وَ اَسيرُ بِسيرَةِ جَدّي و أبي» يعني من براي جاه‌طلبي، کام‌جويي و آشوبگري و ستمگري قيام نکردم، بلکه براي اصلاح در کار امت جدم قيام کردم، مي‌خواهم براي امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر و به شيوه جد و پدرم حرکت کنم.

امام حسين (ع) در آخرين فرمايش خود در کربلا و پيش از شهادت نيز فرموده‌اند: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ يَنْصُرُني» به معناي «آيا ياوري هست که مرا ياري کند؟».

توجه به اين دو روايت روشن مي‌کند که اصل کلام ايشان اين است که آيا کسي هست من را در ادامه اهدافم ياري کند؟ اهدافي که حضرت سيدالشهدا داشتند: اصلاح و کمال امت رسول‌الله (ص) و زنده کردن ارزش‌ها بود.

بر اين اساس بايد بدانيم هر کس در طول عمر قدمي در مسير احياي سنت و ارزش‌هاي اسلامي برداشت قطعا به آن نداي «هَلْ مِنْ ناصِرٍ يَنْصُرُني» لبيک گفته است.

خدا را شاکر هستيم که توفيق عظيم خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و افرادي که خود آنها نيز در لبيک گفتن به نداي سيدالشهدا (ع) به پا خاستند، در بنياد شهيد و امور ايثارگران به ما دست داده است؛ در چنين جايگاه مهم و مقدسي هر قدمي که بر اساس باور و اعتقاد براي خدمت به چنين افرادي برداشته شود لبيک ديگري به نداي امام حسين (ع) است.

وظيفه ما در طي کردن اين مسير داشتن نگاه تحول‌گرا است و از خدا مي‌خواهيم در اين راه، مسير درست را نشان‌مان دهد.

*معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتهای پیام/*
۳
مرجع : آرمان ملی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما