plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۰۸۵۹

ماسک پاره، انتخابات و وافور چهار‌ هزار ساله!

شهاب نبوی*
خبر مختصر بود و مفید: وافور چهارهزار ساله در ایران پیدا شد - کشف قدیمی‌ترین تریاکی جهان...
ماسک پاره، انتخابات و وافور چهار‌ هزار ساله!
زندگی علمی‌تخیلی‌مان در حالی ادامه دارد که این هفته از خیلی‌ها شنیدیم ماسک را نباید قبل از پاره کردن دور بیندازیم، چون اون ماسک‌هایی را که پاره نیست مثل تکه‌های نانی که قبلا می‌افتاد زمین و برمی‌داشتیم فوت می‌کردیم، برمی‌دارند فوت می‌کنند و بعد در یک بسته‌بندی جدید، شدیدا بهمون عرضه می‌کنند.

البته این چیز جدیدی نیست و قابل پیش‌بینی بود، چون ما معمولا هیچ چیز یک‌بار مصرفی را یک‌ بار مصرف نمی‌کنیم. همه‌مان تجربه شستن و استفاده مجدد از ظروف یک‌بار مصرف را داشته‌ایم؛ طبق همین اصل حتی عده‌ای از مدیران هم بعد از اینکه مورد مصرف قرار گرفتند و زمان پایان کارشان نزدیک شد، به هر دری می‌زنند تا دوباره از آنها استفاده شود.

در خبری دیگر داشتیم که فروش شامپوی تخم‌مرغی به‌شدت افزایش پیدا کرده. البته دلیلش این نیست که بعد از این همه سال، شامپوی تخم‌مرغی بهش برخورده و کیفیت را بالا برده؛ دلیلش این است که می‌رویم شامپوی مورد علاقه‌مان را که بوی ادکلن می‌دهد، برداریم اما وقتی قیمت رویش را می‌بینیم، کارت بانکی‌مان می‌چسبد زیر گلویمان و قید شامپوی مورد علاقه‌ را می‌زنیم.

موضوع مهم دیگر این هفته شروع فعالیت انتخاباتی چند تن از بالقوه‌های انتخابات‌ سال آینده بود.‌ اینها به قدری تغییرات یهویی کرده‌اند که آدم همه‌اش می‌خواهد دست بزند بهشان تا ببیند خودشان هستند یا تقلبی‌شان را ساخته‌اند. یکی‌شان از دستمال آغاسی و تحریرهای ریز شهرام شب‌پره می‌گوید (آخرین‌باری که شهرام شب‌پره تحریر داد، ‌سال ۵۲ بود) یکی‌شان هم از آزادی‌هایی که طی دوران حضورش در تلویزیون داده بود.
خبر دیگر هفته هم در مورد همین جَوون‌مرگ شده یعنی کرونا بود. یعنی خود سازمان بهداشت جهانی هم مانده دارد چه چیزی تفت می‌دهد. هر روز یک چیزی می‌گوید، فردایش مثل مسئولان ما خودش هم آن را تکذیب می‌کند.

کاملا مشخص است که کرونا کماکان در حال انجام عملیات فریب است و هر روز نشانه‌ها و علایمش را عوض می‌کند. در ضمن این را هم بگویم که در جدول کرونا، با همکاری و همیاری کامل مردم و مسئولان، خودمان را در جایگاه سوم تلفات تثبیت کردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفته ۲۷‌میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برنگشته که ما از همین‌جا می‌گوییم نفوس بد نزنید؛ ان‌شاءالله هرچه زودتر بازمی‌گردد. نماینده‌ها هم بهتر است به موضوعات مهم‌تری مثل فیلتر اینستاگرام بپردازند و نگران چرک کف دست نباشند.

یک خبر دیگر هم داشتیم؛ خبر مختصر بود و مفید: «وافور چهارهزار ساله در ایران پیدا شد - کشف قدیمی‌ترین تریاکی جهان...» این را هم برای خوشحال شدن معتادهای عزیز گفتم تا متوجه شوند علاوه ‌بر اینکه «نیمیگرن» چه قدمتی دارند و به خودشان افتخار کنند.

تا اخبار خوش هفته بعد، خدانگهدار

*طـــنــزنـویــس

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شهروند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما