plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۹۹۱۴

اعتراض کارکنان بخش بهداشت فرانسه: ما پول می‌خواهیم نه مدال

صدها تن از کارکنان بخش بهداشت فرانسه روز پنج‌شنبه با برگزاری تظاهرات مقابل یکی از بیمارستان‌های شهر پاریس خواستار تعیین بودجه بیشتری برای بخش بهداشت این کشور شدند؛ بخشی که در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا قرار دارد.
اعتراض کارکنان بخش بهداشت فرانسه: ما پول می‌خواهیم نه مدال
به گزارش ایصال نیوز، پزشکان و پرستاران معترض در حالی که ماسک بر چهره داشتند، علیه عملکرد دولت امانوئل ماکرون شعار دادند. برخی از آنها پلاکارت‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «نه مدال، نه گاز اشک آور، فقط تخت و پول».

کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی فرانسه مدتهاست از دستمزدهای کم و نبود نیروی کافی در بیمارستان‌ها شکایت دارند و سال گذشته نیز بارها برای اضافه شدن بودجه این بخش، دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که تا کنون نزدیک به ۱۸۳ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

علاوه بر مشکلاتی که بخش درمان فرانسه سالهاست با آن دست به گریبان است، اکنون کمبود ماسک و دستگاههای تنفس مصنوعی نیز کادر پزشکی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان را به ستوه آورده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است به تمام نیروهای فعال در بیمارستان‌های عمومی این کشور و خانه‌های سالمندان واقع در مناطق آلوده ۱۵۰۰ یورو پاداش می‌دهد.

ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه نیز وعده داده است که در چهارچوب اصلاحات مد نظر دولت برای سیستم بهداشت عمومی، دستمزد کادر درمان را بطور قابل توجهی افزایش دهد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما