plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۹۹۰۱
رجب طیب اردوغان اعلام کرد

ممنوعیت تردد بین استان‌های ترکیه از اول ژوئن برداشته می‌شود

ارسال کمک پزشکی به 100 کشور جهان توسط ترکیه
رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: "ممنوعیت تردد بین استان‌های ترکیه از اول ژوئن - سه روز دیگر - برداشته خواهد شد. در راستای برداشتن تدابیر پیشگیرانه٬ تمام خانه‌های سالمندان و مهد کودکان از اول ژوئن به فعالیت خود آغاز خواهند کرد. از سوی دیگر صاحبان مشاغل و افراد بالای 65 سال نیز می‌توانند با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بهداشتی به کار خود باز گردند.
ممنوعیت تردد بین استان‌های ترکیه از اول ژوئن برداشته می‌شود
رجب طیب اردوغان عصر دیروز پس از نشست مجازی با ستاد مبارزه با کرونای ترکیه گفت: آن عده از افرادی که در مرخصی اداری و به شکل کامل کار نمی‌کنند٬ می توانند از اول ماه ژوئن به کار خود باز گردند. اما ادامه مقررات محدودیت آمدوشد در شماری از ‌استان‌ها و همچنین برخی تدابیر اتخاذ شده را تامدتی مفید می‌دانیم.پلاژها٬ پارک‌ها با رعایت تدابیر اتخاذ شده نیز از اول ژوئن به فعالیت‌های خود آغاز خواهند کرد. آموزشگاه‌های رانندگی و سایر آموزشگاه‌ها نیز از اول ماه ژوئن فعالیت های خود را از سر خواهند گرفت. در این روند استفاده از ماسک٬ رعایت فاصله اجتماعی و بهداتشی را فراموش نکنیم. محدودیت‌ها در ارتباط با گردشگری، ماهی‌گیری و حمل و نقل دریایی در راستای قوانین تعیین شده برداشته شده است".

اردوغان با بیان اینکه "با حمایت مردم، این روند را هم در زمینه خدمات درمانی و هم تدابیر پیشگیرانه با کمترین مشکلات و خسارت پشت سر گذاشتیم"، تصریح کرد: "تا زمانی که به عنوان کشور و ملت از برادری، اتحاد و همبستگی خود حفظ می کنیم٬ خداوند درهای بسیاری را برای ما باز خواهد کرد. مطمئنیم که یک آینده روشن در انتظار ماست. به خود اعتماد داریم. به مردم و دولت خود اعتماد داریم".

- ترکیه برای 100 کشور جهان کمک های پزشکی ارسال کرد 

رئيس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: "الگو شدن ترکیه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای بهبودی بیماران آن موفقیت مشترک همه ماست. در ایام مبارزه با ویروس کرونا موفق شدیم به تقاضای 100 کشور جهان از کل 135 کشور که از ما کمک یا درخواست لوازم داشته‌اند، پاسخ دهیم. در دوره آینده نیز به حمایت از مردم سراسر جهان ادامه خواهیم داد. گروه‌های اجتماعی وفا تا امروز به بیش از 6 میلیون و 240 تقاضا پاسخ داده‌اند.

وی همچنین یادآورشد که "مردم‌مان از هدر نرفتن زحمات خود مطمئن باشند. از موریتانیا گرفته تا بولیوی هر کجا هم باشد، هیچ کدام از شهروندان کشورمان را در ایام کرونا تنها رها نکرده‌ایم". 

- دوره‌ جنگ های نیابتی و کودتا در ترکیه دیگر به پایان رسیده است

اردوغان تاکید کرد: "ملت ‌ما با شکستن تمام تله‌ها اراده قوی خود را در راستای رسیدن به اهداف 2023 نشان داد‌ه‌اند. ویروس کودتا در تاریخ 27 مه وارد ترکیه شد. متاسفانه پس کودتای 27 مه ، دموکراسی در کشورمان با کودتا، جوخه‌های نظامی و تلاش برای کودتا و حملات زیادی روبرو شده است. عدنان مندریس (نخست‌وزیر وقت ترکیه) و یارانش مزد خدماتی را که برای ملت و کشورشان انجام دادند با شکنجه‌های سنگین، توهین، حبس و اعدام گرفتند".

رئيس جمهور ترکیه اظهارداشت: علی‌رغم تمام اقداماتی مانند حملات تروریستی و اقتصادی نتوانسته‌اند مانع حرکت ترکیه در مسیر قدرتمند شدن بشوند.اراده قطعی و شجاعت ملت‌مان که در تاریخ 15 جولای به خرج دادند، نشان می‌دهد که دوره‌های نیابتی و کودتا در ترکیه دیگر به پایان رسیده است. 27 مه، تاریخ کودتا در ترکیه است. اما اراده قطعی ملت مان این دوره را به پایان رسانده است". 

رئیس جمهور ترکیه در مورد جشنواره فتح که امروز در این کشور برگزار می شود، گفت: در چارچوب جشنواره فتح که توسط وزارت فرهنگ و گردشگری برگزار می شود، امروز در ایاصوفیه سوره فتح و همچنین دعا خوانده می‌شود. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما