plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۹۹۰۰

شعله‌ ور شدن خشم سیاه‌پوستان در آمریکا به دلیل قتل نژادپرستانه

رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی در آمریکا از گسترش اعتراضات و جنگ خیابانی در میناپولیس به دلیل قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست پلیس خبر‌ می‌دهند.
شعله‌ ور شدن خشم سیاه‌پوستان در آمریکا به دلیل قتل نژادپرستانه
به گزارش ایصال نیوز، آتش و دود ناشی از خشم و اعتراض سیاه پوستان، شهر میناپولیس آمریکا را فرا گرفت اسکای نیوز، ساعتی قبل از گسترش تظاهرات‌ها در «میناپولیس» برای اعتراض به قتل نژادپرستانه و فجیع یک سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس خبر داده است.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داد، بعد از آنکه خشم عمومی از کشته شدن «جورج فلوید» به دست یک افسر سفیدپوست آمریکایی در چهارشنبه شب به زد و خورد میان نیروهای پلیس و معترضان منجر شد، صبح پنجشنبه بخش‌هایی از میناپولیس در حال سوختن در آتش است.

اسکای نیوز به نقل از رسانه هاو شبکه های اجتماعی امریکایی گزارش داد گوشه گوشه شهر میناپولیس در دود و آتش می سوزد و دست‌کم دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم شامگاه چهارشنبه صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است. 

 پیش از این روزنامه ایندی‍پندنت گزارش داده بود در اعترضات خیابانی به قتل «جرج فلوید» یک نفر بر اثر تیراندازی در شهر «مینیاپولیس» کشته شد. «ای بی سی نیوز» هم روز چهارشنبه گزارش داد پلیس شهر مینیا پولیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان معترض بر روی آنها مواد شیمیایی اسپری کرد.

دوشنبه گذشته یک افسر پلیس فلوید ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. علاوه بر ویدئو منتشر شده، شاهدان عینی نیز گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا با توجه به خشم عمومی مردم، پلیس قاتل و سه تن از همکاران وی را برای تحقیقات بیشتر موقتا برکنار و بازداشت کرد.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما