plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۹۷۹۵

نخستین نفتکش ایران وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شد

خبرگزاری رویترز بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد: نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی روز شنبه (به وقت محلی) به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید. با نزدیک شدن نفتکش فورچون ایران به ونزوئلا، وزیر جدید نفت این کشور از ایران تشکر کرد.
نخستین نفتکش ایران وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شد
به گزارش ایصال نیوز، با توجه به داده های ردیابی کشتی از سایت (Refinitiv Eikon) نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا وارد شد.

به نوشته رویترز، محموله های سوخت ایران در حالی با هدف کاهش کمبود حاد بنزین در آمریکای جنوبی وارد منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا می شوند که هر دو کشور (تهران- کاراکاس) تحت تحریم های آمریکا هستند.

براساس داده‌های منتشر شده بر سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic) ، کشتی فورچون ایران هم اکنون در محل ساحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی خاک ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست.

بر اساس این داده‌ها، محل دقیق کشتی فورچون در طول و عرض جغرافیایی (۱۱. ۳۱۱۱۶° / -۶۱. ۶۰۲۹۵°) قرار دارد. سرعت کشتی فورچون نیز در حدود ۱۳.۷ گره دریایی است. هر گره دریایی برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است. ب

راساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورچون، این کشتی نفتکش ایرانی در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند سال ۹۷) بندر شهید رجایی ایران را به سوی آب‌های جنوب غربی ترک کرده است.

کشتی نفتی فورچون ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون با پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.

با نزدیک شدن کشتی نفتکش فورچون ایران به ونزوئلا، طارق الایسامی وزیر جدید نفت این کشور شنبه شب در پیام توییتری نوشت: همکاری میان ایران و ونزوئلا در زمینه انرژی علاوه بر اینکه ما را به عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می‌کند، مبتنی بر تبادل علمی و توسعه تولید صنعت هیدروکربن است.

ممنون برادران الایسامی در پیام دیگری نوشت: به نمایندگی از نیکلاس مادورو و همه شهروندان ونزوئلا به کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران که قصد ورود به بنادر ما را دارند، سلام می‌گوییم و به آنها احترام می‌کنیم. این همکاری انرژی با هدف توسعه همه جانبه به نفع مردم ما است.

 انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما