plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۹۷۳۷

واکنش وزارت خارجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تحریم بی حاصل، تکراری و کور رژیم آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات ایران نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی این رژیم است که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه صورت می‌گیرد.
واکنش وزارت خارجه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
به گزارش ایصال نیوز، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) گفت: افزودن نام نهادها و مقامات ارشد کشوری قضایی و وانتظامی جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم‌ها نشانه ناکارآمدی کامل تحریم‌های گذشته آمریکاست که آنها را ناچار به گسترش نظام تحریمی خود به نهادهای غیراقتصادی و غیرنظامی کرده است.

موسوی ضمن محکومیت این تحریم‌ها و با تاکید بر اینکه اعتیاد رژیم ایالات متحده به وضع تحریم، نشان دهنده رفتار غیرقانونی و خودسرانه این کشور علیه تمامیت نظم و حقوق بین‌الملل بوده و نهادها و مقامات قانونی دولت‌های مستقل را هدف سیاست‌های خصمانه خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: تحریم بی حاصل، تکراری و کور رژیم ایالات متحده آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات کشورمان نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی رژیم آمریکاست که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه و در واکنش به ناکامی‌های این رژیم در مقابل اراده پولادین دولت و ملت ایران صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: تحریم اخیر نیز در شمار نقض‌های فاحش قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت ملل متحد و تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین‌الملل عام محسوب می‌‌شود و جامعه بین‌المللی می‌بایست ایالات متحده را در مقابل این نقض‌های فاحش پاسخگو سازد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان اظهار داشت: ایالات متحده با وضع و اجرای چنین تحریم‌هایی، نزاکت‌های ریشه‌دار عرفی و بین المللی را نادیده انگاشته و مستقیماً افراد و نهادهایی را تحت تحریم قرار داده که با نظم و امنیت ملت ایران و در تصویری بزرگتر با امنیت منطقه ممزوج است.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد.در فهرستی که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته نام ۹ فرد و ۳ نهاد دیده می‌شود که به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

اسامی افراد تحریم‌ شده به شرح زیر است:

- محمد علی‌نوری‌نژاد، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا)
- حمیدرضا اشراق، معاون حقوقی و امور مجلس ناجا
- حسین اشتری‌فرد، فرمانده ناجا
- هابیل درویش، مرتبط با بنیاد تعاون ناجا
- محسن فتحی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات ناجا
- یحیی محمودزاده، معاون طرح و برنامه و بودجه ناجا
- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران
- حسن شاهورپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر
- ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا (معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح)

علاوه بر این، نهادهایی چون ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و زندان قرچک نیز جزو این تحریم‌ها قرار گرفتند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در این خصوص در توئیتر نوشت: ‏مجددا حربه زنگ زده ‎تحریم از سوی رژیم آمریکا علیه وزیر کشور و برخی فرماندهان نیروی انتظامی به کار گرفته شد. ‎ترامپ باید بداند این گونه تحریم‌ها مانند تحریم برخی اعضا ‎شورای نگهبان، هیچ خللی در عزم جدی مردم در مبارزه علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا ندارد و مقاومت ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای یک شرکت مستقر در چین را به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما