plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۹۷۱۲

بارش شدید باران در ۹ استان کشور در اخرین روز اردیبهشت

افزایش ۵۰ درصدی بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال
سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها گفت: امروز (۳۱ اردیبهشت) شدت بارش در ۹ استان کشور خواهد بود. طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه آبعلی تهران ۵۲ میلیمتر بارش ثبت شد.
بارش شدید باران در ۹ استان کشور در اخرین روز اردیبهشت
به گزارش ایصال نیوز، صادق ضیائیان در گفت و گویی، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط غرب، مرکز و شرق کشور و بخش‌هایی از کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) در استان‌های مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال استان مرکزی ، شمال استان کرمان و شمال فارس است. به گفته ضیائیان فردا (اول خرداد) در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، شمال هرمزگان، خراسان شمالی بخشی نقاط سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی در بعضی ساعات رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روزهای جمعه و شنبه (۲ و ۳ خرداد) در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت،اظهارکرد: روز یکشنبه (۴ خرداد) نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، برخی نقاط مازندران و برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.
همچنین از روز پنجشنبه تا یکشنبه (۱ تا ۴ خرداد) روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود. ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف تا کمی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲ خرداد) نیز کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

*افزایش ۵۰ درصدی بارش‌ها در تهران

از سوی دیگر، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۵۰ درصد بیشتر شده است، گفت: ایستگاه فیروزکوه تهران با ۵۶ میلیمتر بارش بیشترین بارش ۲۴ ساعته گذشته کشور را ثبت کرده است.

احد وظیفه با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون در تهران ۳۵۸.۴ میلیمتر بارش داشتیم، اظهار کرد: این مقدار نسبت به میانگین بلند مدت بارش در تهران ۵۰ درصد بیشتر است همچنین بارش‌ها در پایتخت نسبت به سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

وظیفه با بیان اینکه در سایر ایستگاه‌های هواشناسی تهران نیز بارش‌های خوبی طی ۲۴ ساعت گذشته داشتیم، گفت: برای مثال در ایستگاه آبعلی تهران ۵۲ میلیمتر بارش، لواسان ۴۰.۵ میلیمتر، دماوند ۳۲ میلیمتر و در ایستگاه شمیرانات ۲۳ میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان بارش طی یک روز در تهران کم سابقه است، اظهار کرد: سازمان هواشناسی بارش زیاد باران در تهران را پیش‌بینی و هشدار رگبار و آبگرفتگی نیز برای آن صادر کرده بود اما از نظر پیش‌بینی مقدار و حجم بارش باید گفت که پیش‌بینی میزان بارش‌های همرفتی با خطا همراه است و حجم اینگونه بارش‌ها پیش‌بینی پذیری کمی دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما