plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۹۶۰۳
آمار تکان‌دهنده شیوع کرونا در برزیل

استعفای دومین وزیر بهداشت برزیل در یک ماه به دلیل نحوه مقابله با کرونا

همزمان با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها در برزیل و نگرانی درباره عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور، وزیر بهداشت برزیل به دلیل فشار افکار عمومی و اختلاف نظر با رئیس جمهور، از منصب خود استعفا داد.
استعفای دومین وزیر بهداشت برزیل در یک ماه به دلیل نحوه مقابله با کرونا
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برزیل به ۲۱۸ هزار و ۲۲۳ مبتلا و ۱۴ هزار و ۸۱۷ فوتی، آمار و ارقام رسمی در برزیل از ثبت یک رکورد تازه در میزان ابتلای روزانه به ویروس کرونا حکایت دارد.

بنا بر اطلاعات جدید وزارت بهداشت برزیل، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ هزار و ۳۰۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان به ۲۱۸ هزار و ۲۲۳ نفر رسیده است.

طی شبانه روز گذشته، ۸۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در برزیل جان باختند و شمار کل قربانیان این ویروس به ۱۴۸۱۷ نفر افزایش یافته است.

همزمان با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها در برزیل و نگرانی درباره عملکرد «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور، وزیر بهداشت برزیل از منصب خود استعفا داد.

«نلسون تیچ» در کنفرانس خبری روز جمعه (دیروز) خود استعفایش از وزارت بهداشت برزیل را اعلام کرد. در کمتر از یک ماه اخیر، دو وزیر بهداشت در برزیل استعفا داده‌اند.

نلسون تیچ وزیر بهداشت مستعفی برزیل در سخنرانی خود از رئیس‌جمهور به خاطر مسئولیت وزارت بهداشت تشکر کرد و بدون اشاره به دلیل استعفایش گفت: «من تمام تلاشم را انجام دادم».

گفتنی است، به نوشته روزنامه گاردین، بولسونارو رئیس جمهور برزیل، به دلیل عدم برخورد جدی با بیماری کرونا، با انتقادهای شدید داخلی و خارجی روبه رو شده است.

اهمیت ندادن به خطر کرونا و  خوشگذرانی او در حالی که ۱۵۶ هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا و هزاران خانواده داغدار شده‌اند، خشم مردم را برانگیخت.

نشریه لنست در مقاله‌ای در شرح مدیریت رییس جمهوری برزیل بر بحران کرونا نوشت: وی نه تنها با ایجاد دلسردی از تدابیر حساس در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه که از سوی فرمانداران ایالتی و شهرداران اعمال شده، بذر نابسامانی را می‌کارد، بلکه همچنین دو وزیر کلیدی را در هفته‌های اخیر از دست داده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما