plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۷
کد مطلب : ۹۴۸۵

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و افغانستان درباره حادثه مرزی هفته گذشته

وزیران خارجه ایران و افغانستان در مورد غرق شدن شماری از مهاجران افغان در رودخانه هریرود و آغاز تحقیقات در این رابطه از طریق تلفن بحث و تبادل نظر کردند.
گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه ایران و افغانستان درباره حادثه مرزی هفته گذشته
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امورخارجه افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشت که «محمدحنیف‌اتمر» با «محمدجواد ظریف» درباره آغاز کار تحقیقات مشترک در مورد حادثه، مشخص ساختن تیم های بررسی کننده گفت‌ و گو کردند.

اتمر از سفر هیات دولتی افغانستان برای بررسی حادثه به هرات گفت و یادآورشد که این هیات تحقیقات خود را در محل حادثه آغاز کرده است.

ظریف نیز از انتخابت هیات ایرانی برای تحقیق این حادثه اطمینان داده و افزوده است که آنها نیز به زودی تحقیقات خود را در محل حادثه آغاز خواهند کرد. هردو طرف توافق کردند که در صورت ضرورت، هیات مشترک می توانند در محل حادثه، شهرهای مشهد و هرات نشست مشترک برگزار کنند.

هدف از این تحقیق دریافت حقایق، اتخاذ تصمیم بعدی در روشنایی آن و پیدا کردن راهکار برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث در آینده خوانده شده است.

برخی رسانه‌های افغانستان ۱۲ اردیبهشت مدعی شدند که بیش ۴۰ مهاجر غیرقانونی افغان برای یافتن کار راهی جمهوری اسلامی ایران شده بودند که با ورود به خاک این کشور توسط مرزبانان ایرانی دستگیر و به رودخانه هریرود انداخته شده و شماری از آنها جان باخته‌اند.

ادعای طرح شده دستاویز برخی از رسانه های معاند خارجی و بدخواهان روابط دو کشور ایران و افغانستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما