plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۹۴۴۹
سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد

کرونا با رعایت جدی اصول اساسی بهداشت عمومی کنترل می‌شود

ضرورت نظارت بیشتر بر بهداشت عمومی
کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی روز شنبه گفت: کشورها اگر بخواهند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل خود درآورند، باید به "اصول اساسی" نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند.
کرونا با رعایت جدی اصول اساسی بهداشت عمومی کنترل می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، مایک رایان رئیس برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری از ژنو گفت: همه کشورها باید بر اصول مبارزه با ویروس کرونا از جمله پیشگیری از عفونت‌های جدید احتمالی، شناسایی، تایید و سپس جدا کردن افراد مبتلا برای نجات دیگران از این بیماری تمرکز کنند.

سازمان جهانی بهداشت در حالی خواستار نظارت بیشتر بر بهداشت عمومی است که بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، سوئیس، مکزیک و آلمان تلاش‌های خود را برای بازگشایی اقتصادهایی که توسط این بیماری همه گیر بسته شده بودند را آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رایان در مورد اقدامات کاهش محدودیت‌ها افزود: به نظر می‌رسد، ما از واقعیت ناراحت کننده‌ای که برای بازگشت به مراقبت‌های بهداشت عمومی نیاز داریم جلوگیری می‌کنیم. به گفته کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت، ما باید به آنجا برگردیم که ماه‌ها قبل در آن وضعیت مانند یافتن موارد، پیگیری و آزمایش مبتلایان، جدا کردن افرادی که آزمایش آنان مثبت اعلام شده و انجام قرنطینه بوده‌ایم.

 با بروز نشانه‌هایی از جلوگیری از گسترش و مهار این بیماری به شدت مسری، بخش‌هایی از اروپا و ایالات متحده، لغو محدودیت‌ها را در تلاش برای تزریق جان تازه‌ای به اقتصادهای فلج شده در نتیجه هفته‌ها تعطیلی و کاستن از فشار بر جمعیت دل‌زده از این اسارت و گرفتاری در قرنطینه خانگی آغاز کرده‌اند.

فرانسه به دنبال اجرای قرنطینه سختگیرانه سراسری از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) قرار است از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) به تدریج از محدودیت‌های اعمال شده بکاهد.

با این وجود دولت تصمیم دارد وضع اضطراری بهداشتی را برای مبارزه با ویروس کرونا به مدت ۲ ماه دیگر تا ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) تمدید کند که لایحه آن دوشنبه به پارلمان این کشور ارائه شود. در این لایحه همچنین شرایط قرنطینه برای افراد ورودی از خارج از فرانسه، تعیین شده است.

مردم ایتالیا که دومین آمار بالای جان باختگان (نزدیک به ۳۱ هزار تن) را در جهان دارد، نیز بعد از ۲ ماه قرنطینه از روز دوشنبه گذشته اجازه یافته‌اند در پارک‌ها قدم بزنند و با خویشاوندانشان دیدار کنند. رستوران‌ها برای عرضه غذای آماده بازگشایی می‌شوند و عمده فروشی‌ها نیز می‌توانند فعالیت را از سربگیرند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما