plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۹۳۹۰

منطقه فرودگاهی بغداد با سه راکت هدف حمله قرار گرفت

منابع امنیتی عراق، تجهیزات و راکت اندازهایی که برای انجام این حمله از آن استفاده شده بود را در منطقه ای واقع در غرب بغداد و به فاصله هفت کیلومتری محل اصابت راکت‌ها کشف کردند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
منطقه فرودگاهی بغداد با سه راکت هدف حمله قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، منابع امنیتی در بغداد روز چهارشنبه از حمله راکتی به فرودگاه این شهر خبر دادند. به گزارش سرویس‌های امنیتی در پایتخت عراق،‌ در جریان این حمله که در ساعات ابتدایی صبح انجام شده،‌ سه راکت به منطقه فرودگاهی بغداد شلیک شده است.

فرودگاه بغداد در حالی هدف شلیک راکت قرار می‌گیرد که فعالیت آن مدتی است به دلیل انتشار ویروس کرونا و شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ متوقف شده است.

این نخستین حمله به منطقه فرودگاهی بغداد پس از حمله تروریستی ماه ژانویه آمریکا به خودروی حامل سپهبد شهید قاسم سلیمانی‌ است که در محدوده فرودگاه هدف اصابت موشک قرار گرفته بود. در آن حمله تروریستی، ابومهدی مهندس،‌ از فرماندهان ارشد جنبش بسیج مردمی عراق،‌ نیز شهید شد.

یک منبع اطلاعاتی نزدیک به نیروهای امنیتی عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله راکتی حوالی ساعت ۴ بامداد امروز به وقت محلی صورت گرفته و در جریان آن مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی که در آن نیروهای آمریکایی نیز حضور داشتند، هدف قرار گرفته است.

سرویس‌های امنیتی عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که این حمله خسارات و تلفاتی به جای نگذاشته و هیچ فردی در جریان این حمله مجروح نشده است. به گفته این منابع، آر.پی.جی و راکت اندازهایی که برای انجام این حمله از آن استفاده شده بود در منطقه ای واقع در غرب بغداد و به فاصله هفت کیلومتری محل اصابت راکت‌ها پیدا شده است.

منابع امنیتی و رسانه‌های محلی هیچ اطلاعاتی در خصوص عامل انجام این حملات منتشر نکرده‌اند و هیچ گروهی نیز هنوز مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما