plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۹۳۳۸
در نشست خبری رئیس آموزش و پرورش نجف آباد

موسوی زاده: رویکرد آموزش و پرورش تربیت نسلی فکور، کارآفرین و با اخلاق است

نحوه عودت کرایه سرویس دانش آموزان ابلاغ می‌شود
«در سال تحصیلی جدید حدود هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز به آمار شهرستان نجف آباد اضافه خواهد شد»، «ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات برای سال تحصیلی جدید در دستور کار آموزش و پرورش است»، «استقبال از نقد رسانه‌ها»، «پرورش نسلی فکور، کارآفرین و خلاق مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش»؛ کلیدی ترین اظهارات رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان نجف آباد در نشست خبری امروز (دوشنبه) موسوی زاده با اصحاب رسانه بود.
موسوی زاده: رویکرد آموزش و پرورش تربیت نسلی فکور، کارآفرین و با اخلاق است
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، نشست خبری رئیس آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد پیش از ظهر امروز دوشنبه 15 اردیبهشت در سالن اداره آموزش و پرورش نجف آباد برگزار شد.

در این نشست، آقای موسوی‌زاده رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد ضمن گرامیداشت  هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم رسالتی که به عهده ما معلمان گذاشته شده را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور و تعطیلی ناخواسته مدارس، تصریح کرد: در شرایط و روزهای بسیار سختی به‌سر می بریم و باید با همت و همدلی این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم و یکی از مشکلات جدی ما و معلمان در این روزهای کرونایی، حضور حدود 60 هزار دانش‌آموز این شهرستان در منازل و دور ماندن از محیط مدارس بود.

وی افزود: اعتقاد راسخ ما این بوده و هست که آموزش تعطیل بردار نیست و به همین جهت در این مدت با تلاش و همت معلمان آموزش و پرورش شهرستان اجازه ندادیم بحث آموزش و تربیت دانش آموزان متوقف شود. با استفاده از فضای مجازی و امکانات موجود بحمدالله فرصت خوبی برای آموزش مجازی فراهم شد هرچند معتقد هستیم هیچ چیز جای حضور دانش آموز در مدرسه و آموزش در کلاس را نمی گیرد.

رئیس آموزش و پرورش نجف‌آباد در ادامه با اشاره به نقش بسیار سازنده و ارزنده خیّران مدرسه ساز در مدرسه سازی و گسترش فضای آموزشی و فرهنگی شهرستان نجف آباد، از همه خیّران و بانیان نیکوکار خواست آموزش و پرورش را با کمک های خود همچنان یار و یاور باشند.

موسوی زاده از رسانه ها نیز خواست تا بیشتر از گذشته خیران و مردم نیکوکار را به نیاز جدی آموزش و پرورش به اماکن آموزشی جدید، آگاه کنند.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان نجف‌آباد با جمعیت 292 هزار نفری، دارای 259 مدرسه و بیش از 57 هزار و 700 دانش آموز است و پیش بینی می شود سالیانه حدود 1700 دانش آموز به جمعیت فعلی دانش آموزی شهرستان اضافه شود. با این حساب، سالانه حداقل 53 کلاس درس جدید در این شهرستان نیاز است و با توجه به نیاز بازسازی برخی مدارس فعلی و محدودیت اعتبارات دولتی، باز هم به همت و ایثار خیران بزرگوار و همیشه درصحنه نجف آباد نیازمندیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد از تکمیل شدن برخی پروژه‌های آموزشی توسط خیّران نیکوکار نجف آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان نجف‌آباد دو مشکل جدی دارد که باید با تدبیر و همت مردم و مسئولان حل شود؛ اول مشکل کمبود فضای فیزیکی آموزشی و دوم کمبود نیروی انسانی آموزشی.

موسوی زاده افزود: از یکایک خیّران فرهنگ دوست و مدرسه ساز در شهرستان صیمیمانه تشکر می کنیم؛ بزودی مراکز آموزشی ساخته شده توسط عزیزانی همچون دکتر فاضل و همسرش خانم سوادکوهی و آقای مهرابی که به یاد فرزند شهیدش اهدا کرده است افتتاح خواهد شد. همچنین پروژه‌های مدارس آموزشی، همچون پروژه ملک زاده، حمیدی، شهیدان کمال، دارالقرآن، پروژه اباالفضل(ع) در دست ساخت یا اقدام است. همچنین 6 باب مدرسه بنیاد برکت که با پروژه شهید حججی آغاز شد، با پیگیری مسئولان شهرستان در دست اقدام است و در شهر نجف آباد و مناطقی همچون جوردان، گلدشت و کهریزسنگ احداث خواهد شد. 

وی با اعلام شماره حساب 0106725523002 نزد بانک ملی به نام مجمع خیّرین مدرسه ساز شهرستان نجف آباد، از همه نیکوکاران و خیران دعوت کرد کمک های خیرخواهانه خرد و کلان خود را به این حساب واریز کنند.

موسوی زاده در ادامه این نشست به سند اجرایی تحول آموزش و پرورش در شش محور از جمله: رشد اجتماعی و سیاسی، رشد علمی و حرفه ای، رشد تربیتی و اخلاقی دانش آموزان، تغییرات محتوای آموزشی، استانداردسازی مدارس و بروز رسانی شیوه های مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با شعار «تربیت شش ساعتی» و برای تربیت نسل فکور، کارآفرین، با اخلاق، دارای شعور سیاسی و اجتماعی و تربیت دینی و فرهنگی ، نهایت تلاش بنده و همکارانم در معاونت‌ها و 8 هزار کادر آموزش و پرورش شهرستان، ارتقای آموزش و پرورش دانش آموزان این شهرستان متمرکز است و به یاری خداوند در این مسیر گام بر می داریم.

موسوی زاده در پاسخ به سئوالی در باره زمان بازگشایی مدارس در شهرستان گفت: هنوز از ستاد مقابله با کرونا مصوبه ای به این اداره ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ به اطلاع خواهد رسید. وی افزود برای همه سناریوها برنامه ریزی شده است و خانواده ها از بابت اتمام سال تحصیلی جاری و شیوه امتحانات پایان سال تحصیلی(98-99) دانش آموزان خود نگرانی نداشته باشند.

موسوی زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص عودت کرایه سرویس دانش آموزان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل مقابله با شیوع کرونا، قطعاً پس از مشخص شدن زمان پایان سال تحصیلی، نحوه عودت هزینه سرویس های انجام نشده دانش آموزان در کارگروه ویژه مشخص و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/*   
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما