plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۹۲۵۰
توسط دو دانشمند روسی و لیتوانی

واکسن پیشگیری از بیماری‌های خودایمنی پایۀ ایام پیری اختراع شد

کنترل فعالیت های لنفوسیت های تی
یک دانشمند از کالینینگراد روسیه با مشارکت محقق دیگری از لیتوانی روشی را برای پیشگیری از «بیماری های خودایمنی» مرتبط با پیری ابداع کردند.
واکسن پیشگیری از بیماری‌های خودایمنی پایۀ ایام پیری اختراع شد
به گزارش ایصال نیوز، پروفسور ویکتور سلدتسوف، محقق ارشد مرکز بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه فدرال بالتیک روسیه درباره این روش توضیح داد: یکی از اصلی ترین مکانیسم های بیولوژیکی که زندگی انسان را محدود می کند به "لنفوسیت های تی" مربوط می شود. با افزایش سن، این سلولهای ایمنی بدن، بیشتر و بیشتر فعال می شوند و به جای حمله به پاتوژن های خارجی، به بافتهای خودی بدن حمله می کنند. این حملات باعث بیماریهای خود ایمنی مانند آترواسکلروز، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون می شود.

در مقاله ای که در مجله علمی Expert Review of Vaccines منتشر شده است، دانشمندان استفاده از روش واکسیناسیون لنفوسیتیک را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های خودایمنی پیشنهاد می کنند.

پیش از این، این فناوری اثربخشی بالینی خود را در درمان مولتیپل اسکلروزیس و آرتریت روماتوئید ثابت کرده بود.

راه حل دیگر این است که در زمان پیری سلول های ایمنی بدن شخص که در سنین جوانی در یک بانک ایمونولوژیکی ذخیره شده است به بدن وی تزریق شوند. سلولهای جوان قادر به کنترل فعالیت سلولهای قدیمی هستند و محافظت را افزایش می دهند، بنابراین زندگی انسان را طولانی می کنند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما