plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۹۱۷

اقتصاد گردشگری در ترکیه همچنان رونق دارد

بر اساس پیش بینی رئیس هتل‌داران ترکیه، در سال 2019 حدود 50 میلیون گردشگر از ترکیه بازدید می کنند
گردشگری یکی از مقوله های سودآور اقتصادی است که با برنامه ریزی و فرهنگ سازی علاوه بر گسترش تبادلات فرهنگی، باعث رونق کسب و کار است. ایران در این زمینه می‌تواند از تجارب دیگران بهرمند شود.
اقتصاد گردشگری در ترکیه همچنان رونق دارد
به گزارش ایصال نیوز، یکی از منابع درآمدی اقتصاد ترکیه، جاذبه های گردشگری است. ترکیه از سالیان دور با فراهم کردن امکانات فراوان و تسهیل مقررات برای جذب سرمایه داران و گردشگران، درحال حاضر دارای یکی از بهترین مناطق گردشگری در منطقه می باشد.
عثمان آییک، رئیس فدراسیون هتل داران ترکیه (TÜROFED) با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از آنتالیا در سه ماه اول سال جاری که در صنعت گردشگری به "فصل مرده" شهرت دارد، اظهار داشت: در این دوره سه ماهه میزبان بیش از نیم میلیون گردشگر خارجی در آنتالیا بودیم.
وی در ادامه تصریح کرد: «پیش بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از 16 میلیون گردشگر خارجی از آنتالیا و 50 میلیون گردشگر از ترکیه بازدید به عمل بیاورند. وضعیت رزو هتل بسیار خوب پیش می رود و این باعث خوشحالی ما است. افزایش تعداد گردشگران از 50 میلیون به 70 میلیون از اهداف سال 2023 ما است. در زمینه گردشگری فرهنگی نیز از ترکیه استقبال بسیار گسترده‌ای به عمل آمده است. در مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه برای گسترش گردشگری اقدامات بسیار مهمی انجام گرفته است. ماردین یکی از شهرهای مهم گردشگری این منطقه است. در غازی‌انتپ گردشگری گاسترونومی و همچنین موزه موزائیک مورد توجه گسترده گردشگران قرار دارد. امسال گوبکلی تپه در شانلی‌اورفه مورد استقبال گسترده گردشگران خارجی قرار گرفته است».
انتهای پیام /*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما