plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
کد مطلب : ۹۱۴۳
وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد

به‌زودی سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه‌ای در بورس عرضه می‌شود

به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه قابلیت دهیم
وزیر امورا قتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی با صاحب نظران بازار سرمایه گفت: ۱۶هزار۵۰۰ میلیاردتومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم»، به زودی عرضه خواهند شد.
به‌زودی سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه‌ای در بورس عرضه می‌شود
به گزارش ایصال نیوز از دولت، فرهاد دژپسند اظهارداشت: شروع پذیره نویسی فروش واحدهای این صندوق از شنبه هفته آینده (۱۴ اردیبهشت) لغایت ۳۱ ماه جاری خواهد بود.

وی بیان کرد: برای خریداران واحدهای این صندوق، بیست درصد تخفیف قایل شده‌ایم که ۱۵ درصد آن نقدی و پنج درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می شود .

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: باید در راه اندازی بورس هوشمند و ارتقای زیر ساختهای نرم افزاری بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار تسریع شود.

از سوی دیگر وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی همچنین تصریح کرد: وقتی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می‌کند، به معنای این است که این فرایند دچار شکست نخواهد شد.

دژپسند گفت: به عنوان وزیر اقتصاد، دلسوز مردم و خادم کشور می‌گویم باید چاره‌اندیشی کنیم تا به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه قابلیت دهیم، زیرا این بازار نشان داد قابلیت بالایی دارد. بنابراین باید برای استفاده از این قابلیت‌ها از برنامه‌ریزی‌ها و ابزار‌های جدید استفاده کنیم که در صورت این اقدام، نقدینگی ارزش و اثر مفید در بازار می‌گذارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وقتی ارزش معاملات بازاری یک روز می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد باید به این بازار با چشم دیگری نگاه کرد، زیرا از کوچ نقدینگی به بازار‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای فراخوان واگذاری (شماره یک) پذیره ‏نویسی واحدهای سرمایه ‏گذاری صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) " واسطه‌گری مالی یکم " را منتشر کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه ‏های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما