plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۹۱۰۱

آیت‌ الله ابراهیم امینی نجف آبادی به دیار حق شتافت

خاکسپاری پیکر مرحوم امینی در قم
آیت‌الله ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی معروف به آیت الله ابراهیم امینی جمعه شب دار فانی را وداع گفت. پیکر این عالم دینی بزرگوار امروز در قم به خاک سپرده می شود.
آیت‌ الله ابراهیم امینی نجف آبادی به دیار حق شتافت
به گزارش ایصال نیوز، آیت الله ابراهیم امینی عضو خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به رحمت خدا رفت.

فرزند مرحوم آیت الله ابراهیم امینی گفت: پیکر مرحوم آیت الله امینی امروز شنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده می شود.

سعید امینی در گفت وگویی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونا، مراسم آیت الله امینی به صورت عمومی برگزار نخواهد شد و به خاطر این وضعیت، نمی توانیم برنامه ای داشته باشیم.

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی در ماه های اخیر چند بار بدلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود در روزهای اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.

 آیت الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی (متولد ۱۳۰۴ش) نائب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده است.

وی همچنین عضو شورای بازنگری قانون اساسی بوده و در اوائل انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی به شهرهای نهاوند، هرمزگان، مازندران، همدان و ملایر رفته است.

در سال ۱۳۵۸ به مأموریت از امام خمینی به ترکمن‌صحرا رفته و به اختلافی که بین مردم و مالکین و اربابان توسط گروهک منافقین ایجاد شده بود، پایان داد. 

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما