plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۹۰۰۱

رویکرد فرانسه برای یافتن درمان کرونا

آزمایش واکسن سرخک
رادیو «اورپ ۱» فرانسه از آغاز بیش از ۳۰ مطالعه برای یافتن درمان بیماری کووید-۱۹ توسط محققان و متخصصان بیماری‌های عفونی در این کشور خبر داده و انستیتو پاستور فرانسه نیز به دنبال استفاده از واکسن سرخک برای ساختن آنتی ویروس علیه این بیماری است.
رویکرد فرانسه برای یافتن درمان کرونا
به گزارش ایصال نیوز و به نوشته روز دوشنبه تارنمای این رسانه فرانسوی، پروفسور « فلورانس ادِر - Florence Ader »، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان « کُرُوا روس - Croix Rousse » لیون و مسئول یکی از این برنامه‌های تحقیقاتی، در نشست خبری در «متینیون» گفت: فرانسه با ۳۰ مطالعه و آزمایش در سراسر این کشور از مجموع ۸۶۰ مورد در جهان، نقش مهمی در یافتن درمان علیه ویروس کرونا داشته است.

وی افزود: در حالی که پیشتر، ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور در آزمایش‌ها حضور داشتند اما جست‌وجوی فعال برای یافتن درمانی علیه ویروس کرونا در فرانسه ادامه دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در فرانسه که هدایت یک برنامه بهبود برای یافتن یک آنتی ویروس در برابر کووید-۱۹ را برعهده دارد آزمایش‌های خود را در مقیاسی بزرگ با هماهنگی موسسه «انسرم» از ۲۲ مارس(سوم فروردین) آغاز کرده است. او قصد دارد چهار روش درمانی بالقوه از جمله «هیدروکسی کلروکین» جنجال برانگیز را روی سه هزار و ۲۰۰ بیمار بستری در سطح فرانسه و اروپا آزمایش کند.

«ادر» گفت: این آزمایش اکنون روی نزدیک به ۷۰۰ بیمار در حال انجام است. با وجود روند کاهش شمار جان‌باختگان و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه، آمارها همچنان در این کشور رو به صعودی است.

بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه تا ظهر روز دوشنبه(اول اردیبهشت)، با جان باختن ۳۹۵ نفر دیگر، آمار کل مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ۱۹ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است. طبق جدیدترین داده‌های وزارت بهداشت فرانسه، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور نزدیک به ۱۵۳ هزار نفر است.

بر پایه داده‌های رسمی مقام‌های بهداشتی فرانسه، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳۶ هزار و ۵۷۸ مبتلا به بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته و از بیمارستان‌های این کشور ترخیص شده‌اند.

*آزمایش واکسن سرخک برای بیماران

از سوی دیگر، انستیتو پاستور فرانسه به دنبال استفاده از واکسن سرخک برای ساختن آنتی ویروس علیه بیماری کروناست. بر اساس گزارش اخیر « بیزینس اینسایدر »، چند ماه پس از شیوع این بیماری همه‌گیر، حدود ۱۱۵ واکسن کرونا در جهان در حال ساخت است.

انیستیتو پاستور از ماه مارس(فروردین) در حال تحقیق روی استفاده از واکسن اصلاح شده سرخک برای وادار کردن بدن به ساخت آنتی بادی علیه ویروس کروناست.

ائتلاف برای نوآوری‌های آمادگی اپیدمی (CEPI)، کمک اولیه مالی ۴.۹ میلیون دلاری را برای تامین بودجه تحقیقات پیش بالینی موسسه پاستور را تصویب کرد اما طبق برآورد این ائتلاف نروژی، توسعه واکنسی که قادر به ایمن سازی میلیاردها نفر در جهان علیه کرونا باشد به ۲ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

به اعتقاد «فردریک تانژی» رئیس آزمایشگاه ویروس و ایمنی موسسه پاستور، واکسیناسیون تنها راه‌حل واقعی برای بیماری کووید-۱۹ است. او می‌گوید: طبق یافته‌های به دست آمده در مورد پتانسیل انتقال ویروس «سارس – کووید-۱۹» ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت انسانی در جهان باید علیه این ویروس واکسینه شوند.

به نوشته پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، ایمن شدن در برابر ویروس به این معنی است که سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای واکنش نشان دهد که ویروس دفع شود. سیستم ایمنی این واکنش را به خاطر می‌سپارد و مانع آلودگی دوباره بدن به همان ویروس می‌شود. ابتلا به برخی از ویروس‌ها مانند سرخک، موجب ایمنی دائمی بدن در برابر آن می‌شود.

دو هفته پیش نیز، موسسه‌های تحقیقاتی و پزشکی فرانسه اعلام کردند، قصد دارند با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا، پلاسما درمانی را برای بیماران با علایم حاد و شدید آغاز کنند.

مقام‌های بیمارستان‌های دانشگاهی پاریس (AP-HP)، پژوهشگاه ملی تحقیقات پزشکی «انسرم» و موسسه خدمات ملی خون فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این آزمایش بالینی از هفتم آوریل(۱۹فروردین) در پاریس آغاز می‌شود و نتایج آن تا دو یا سه هفته پس از آزمایش در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما