plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۸۹۲۶
در پیامی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

رئیس جمهور: ارتش پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است

جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد پیروز است
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان که در مراسم رژه "مدافعان وطن، یاوران سلامت" توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت شد، گفت: ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است.
رئیس جمهور: ارتش پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است
به گزارش ایصال نیوز، در پیام حجت‌الاسلام ‌و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای روز ارتش آمده است: در طول حيات بشر همواره دفاع و مقابله در برابر دشمن يكي از زيبائي‌هاي زندگي انسان‌ها بوده است و امروز اين زيبائي را هم در مقابله با دشمن عيان و هم در مقابله با دشمن پنهان، به‌خوبي مشاهده مي‌كنيم.

امروز سربازان و اميران ارتش و سرداران و سپاهيان در كنار مدافعان سلامت و ياوران حفاظت از جان مردم، با همدلي حماسه مي سازند.

در اين روزهاي سخت، ارتش‌هاي جهان كمتر درگير جنگ‌ هستند، ولي دشمني نهان و پنهان به جنگ همه بشر آمده است. اين جنگ،جنگي جهاني است اما نه نيمي از جهان با نيمي ديگر؛ كه اين ويروس پنهان، با همه جهان در جنگ است. اكنون گوئي همه‌ی جهان وطن ماست و ما در همه جاي جهان با يك دشمن مي‌جنگيم و همين نكته اين جنگ را مقدس‌تر ساخته است.

گر چه در اين روزهاي دفاع از جان انسان در ايران و همه جاي جهان، بنا به پروتكل‌هاي بهداشتي و اجتماعي، امكان نمايش رژه سربازان ايران وجود ندارد، اما شهروندان ايران در خانه و همه فعالان اقتصادي و اجتماعي در محل كار، مانور اقتدار ملي و اجتماعي ((مدافعان وطن)) و ((یاوران سلامت)) را به چشم مي بينند و بر ارتش جمهوري اسلامي ايران و بر كادر سلامت درود مي فرستند.

ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی، شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید، شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.

روزی دشمن پيش چشم شما عیان بود و مقابله با دشمن آسان‌تر بود. اکنون دشمن پنهان است و در صف مقدم اين جبهه پزشکان و پرستاران ایران در حال جنگند و شما پشتیبان آنان هستید. روزي شما در جبهه بوديد و شهروندان پشت جبهه، اکنون کادر بهداشت و درمان در جبهه است و شما پشتیبان آنان در پشت جبهه هستید. مطمئنيم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.

جهان اين جنگ را فراموش نخواهد کرد انسانی ترین جنگ تاریخ كه در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان ها می جنگند. این رژه تاریخی از صد رژه مناسبتی برتر و زیباتر است، همه ما صداي پوتین‌ها، نوای سرود‌ها، صدای تکبیرها و جلوه‌ نظم و انضباط اجتماعي را به خاطر خواهیم سپرد. از ارتش نظم و انضباط اجتماعی در فاصله گذاری اجتماعي را می آموزیم. از ارتش جان فدا کردن برای میهن و انسان را می آموزیم، از ارتش جنگیدن برای صلح را می آموزیم از ارتش ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می آموزیم.

عظمت کار ارتش در مقاطع مختلف در صحنه‌هاي اجتماعي از کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله، بیماری و دیگر بلاياي اجتماعی، ضرورت حفظ نيروي جنگ و دفاع در دوران صلح و آرامش را بیش از پیش ثابت می‌کند. ارتش ما نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است. دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید، چه پیش چشم ملت رژه برويد چه براي سلامت سربازان رژه نرويد. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز ۲۹ فروردین ۱۳۵۸كه "ارتش فدای ملت -ملت فداي ارتش " بود، جاودانه خواهد ماند.

خداوند یار و یاور شما باشد.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما