plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۸۸۵۳
در حاشیه جلسه ستاد اصفهان مدیریت بیماری کرونا

معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا در اصفهان سیر نزولی قابل توجهی نداشته است

۸۰ درصد افراد آلوده، افراد کم علامت و بی علامت هستند
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن در استان اصفهان حدود ۲۰ روز است که سیر نزولی قابل توجه نداشته است.
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا در اصفهان سیر نزولی قابل توجهی نداشته است
به گزارش ایصال نیوز، دکتر ایرج حریرچی بامداد دوشنبه در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: استان اصفهان اگر چه در کنترل بیماری به خوبی عمل کرده است ولی ۲۰ روز است که روند ابتلای بیماری در خط افقی ثابت حرکت کرده است.

وی ادامه داد: در اکثر استان های کشور و در مجموع کشور روند ابتلای به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن روند نزولی داشته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در ۶ استان نیز روند ابتلای به کرونا سیر صعودی تدریجی داشته و در برخی استان ها از جمله اصفهان سیر صعودی یا نزولی چشمگیری نداشته و در یک خط صاف حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: استان اصفهان اگر چه در کاهش بیماری موفق بوده است، ولی در ۲۰ روز گذشته روند نزولی مورد انتظار را نداشته است.

حریرچی گفت: امشب در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امید است با اقدامات بیشتر شاهد روند نزولی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به سه راهبرد اصلی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: اولین راهبرد فاصله گذاری اجتماعی هوشمند حداکثری است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این راهبرد به این معنا است که مردم بدانند هنوز سیاست در خانه ماندن باید ادامه داشته باشد و خروج از منزل برای کارهای غیر ضروری مثل دید و بازدیدها، مسافرت، خریدهای غیر ضروری و امثال آن انجام نشود.

وی شناسایی بیماران بدون نشان را دومین راهبرد در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: ۸۰ درصد افراد آلوده، افراد کم علامت و بی علامتی هستند که می توانند با حابجایی این ویروس را در جامعه منتشر کنند و تلاش ما آن است که این افراد در مراحل اولیه شناسایی شوند.

حریرچی تصریح کرد: سومین راهبرد شناسایی و جداسازی افرادی است که با بیماران و افراد ناقل مرتبط بوده اند که این اقدام در استان زنجان به صورت آزمایشی انجام و به سایر استان ها نیز تسری پیدا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی این افراد در خانواده، محل کار و تعاملات و جداسازی آنها و قرنطینه در منزل ضروری است زیرا اگر چنین افرادی مبتلا قطعی شوند می توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند‌‌.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما