plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۸۸۴۸
در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد

رئیسی: جهش تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی در دوران پساکروناست

ده‌‎ها هزار خانواده زندانیان نیازمند مورد حمایت معیشتی قرار می‎‌گیرند
آیت الله رییسی گفت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است که به‎ نظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.
رئیسی: جهش تولید نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی در دوران پساکروناست
به گزارش ایصال نیوز، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبیین عوامل زمینه ‎ساز برای ظهور منجی عدالت‎گستر، اظهار داشت: دستگاه قضایی به عنوان مسئول اجرای عدالت، باید عدالت در همه شئون به ویژه عدالت در کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهد.

 رئیس قوه قضاییه افزود: عدالت در کرامت انسانی از اولویت ‎های دستگاه قضا در سال ۹۹ است که پیگیری آن یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه یک الزام برای همه اجزای قوه قضاییه است که ابعاد مختلف کرامت انسان را به‎گونه‎ ای پاس دارند تا برای مردم محسوس و ملموس شود.

آیت‎ الله رئیسی با قدردانی از رهبر فرزانه انقلاب برای بسیج همگانی در کمک مومنانه به آحاد جامعه به ویژه نیازمندان و فقرا، از نهاد‌های انقلابی همچون بنیاد مستضعفان نیز برای حرکت ارزشمند در این مسیر و توجه خاص به خانواده ‎های‎ زندانیان نیازمند تقدیر کرد و متذکر شد: درست است کسی که جرمی انجام داده باید مجازات شود، اما خانواده ‎های آن‌ها باید مورد التفات و حمایت قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دغدغه ‎های مهم دوران پساکرونا، اظهار داشت: بیشترین دغدغه‎ دوران پساکرونا مربوط به مسائل و مشکلات اقتصادی است و به‎ن ظر ما استراتژی جهش تولید، داروی شفابخش و نسخه قابل اعتماد برای درمان آن است.

آیت‎ الله رئیسی با بیان این‎که ممکن است برخی بگویند چگونه از همین آغاز سال و با مشکلاتی که به وجود آمده، می ‎توان جهش اقتصادی را تحقق بخشید؟، اظهار داشت: مردم با همدلی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا نمونه ‎ای عینی از امکان تحقق جهش تولید حتی با وجود بیماری کرونا را به نمایش گذاشتند که این حرکت ریشه در سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم دارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: در نخستین روز‌های شیوع کرونا، کشور با کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مواجه شد، اما با حضور مردم در صحنه، کارگاه ‎های تولیدی در مساجد و مدارس برپا شد و خط تولید بسیاری از کارخانه‎ ها تغییر کرد تا اقلام موردنیاز کادر درمانی که در خط مقدم نبرد با بیماری بودند تأمین شود.

آیت‎ الله رئیسی با بیان این‎که دولت‎مردان و مسئولان باید برای انجام کار‌های بزرگ در دوران پساکرونا نیز همچون دوران شیوع کرونا از سرمایه ‎های مردمی و ظرفیت ‎های اجتماعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اولین گام برای انجام هر کاری اراده ملّی است که در مواجهه با کرونا شاهد بروز و ظهور آن بودیم و مردم در هر کوی و برزن با احساس مسئولیت وارد عرصه تولید و خدمت شدند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ۲۹ فروردین و روز ارتش، اظهار داشت: برخلاف ارتش آمریکا که در منطقه مشغول تجاوزگری، خونریزی و فساد است، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه ارتش ما در کنار مردم از زندگی آن‌ها گره‎گشایی می ‎کنند.

آیت ‎الله رئیسی همچنین به وضعیت ناگوار حقوق بشر در شرایط شیوع بیماری کرونا در زندان‎ ها و جوامع غربی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه ایران اسلامی برای حفظ سلامتی زندانیان در برابر کرونا به هزاران نفر از آن‌ها مرخصی اعطا کرد که این کار مبتنی بر قانون اساسی و آموزه‎های دینی و رأفت اسلامی بود.

رئیس قوه قضاییه در مقابل به عملکرد بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا در مواجهه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشور‌های غربی که درگیر کرونا هستند، به ‎جای توجه به مردم خود، توطئه کردند تا زندان ‎های ایران را بی‎ثبات نشان دهند، اما با عنایت خداوند، دسیسه ‎های آن‌ها شکست خورد و امروز زندان‎های ما از امنیت و سلامت کامل برخوردارند.

آیت ‎الله رئیسی تصریح کرد: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار داریم و آن‌ ها در جایگاه متهم نشسته‎ اند و کسانی که مسائل جهانی را رصد می‎ کنند، خوب است وضعیت حقوق انسان‎ها در جوامع غربی و ایران در ایام شیوع کرونا را بررسی کنند تا تفاوت نگاه انسانی و اسلامی به جامعه با نگاه غربی و غیرمسئولانه به مردم عیان شود.

در این جلسه، دکتر زارع ‎پور رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ آیین نامه تعرفه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری از راه‎اندازی سامانه ثبت قرارداد‌های وکالت خبر داد و گفت که این سامانه موجب شفاف سازی فعالیت ‎های مالی وکلا و موکان آن‌ ها خواهد شد.

همچنین در این نشست و در پاسخ به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از بیماری کرونا، مسئولان عالی قضائی کشور، ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک و حمایت از نیازمندان و آسیب‌ دیدگان این بیماری اختصاص دادند.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما