plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۸۷۶۰
در تماس تلفنی امانوئل ماکرون با رئیس سازمان بهداشت جهانی

فرانسه خواستار حفظ جایگاه سازمان بهداشت جهانی در کشاکش تنش میان چین و امریکا شد

رد نظر پزشک فرانسوی برای انجام آزمایشات تولید واکسن در آفریقا
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، یک روز پس از خط و نشان دونالد ترامپ برای سازمان بهداشت جهانی، در تماس تلفنی با رئیس این سازمان، از ضرورت حفظ کیان و جایگاه سازمان بهداشت جهانی دفاع کرد. 
فرانسه خواستار حفظ جایگاه سازمان بهداشت جهانی در کشاکش تنش میان چین و امریکا شد
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام رسمی ریاست جمهوری فرانسه به رویترز گفت: ماکرون بر حمایت و پشتیبانی خود از سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد و حاضر نشد کیان و جایگاه این سازمان مهم بین المللی را قربانی تنش‌های اخیر میان چین و ایالات متحده آمریکا کند. 

گفتنی ست، ماکرون که مدافع سرسخت سازمان های چند جانبه بین المللی است، پیش از این در واکنش به پرخاش رئیس جمهور آمریکا به نهادهایی که پایه و اساس همکاری های بین المللی در جهان پس از جنگ دوم را پایه گذاری کرده‌اند، جدال‌های لفظی متعددی در این مورد با ترامپ داشته است.

کاخ الیزه در اطلاعیه ای خبر داد؛ رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با رئیس سازمان بهداشت جهانی، اظهار کرده است که پیشنهاد پزشک فرانسوی مبنی بر انجام آزمایشات تولید واکسن و داروی ضد کرونا در آفریقا، یک اظهار نظر شخصی بوده و این نظر مورد حمایت دولت فرانسه نیست. 

سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدید رئیس جمهور آمریكا مبنی بر قطع بودجه آن و متوقف كردن سهم پرداختی امریکا به این سازمان، تصریح کرده است: بودجه این سازمان نباید در زمان همه‌گیری کووید 19 كاهش یابد. در این زمینه، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا اظهار کرده است: ما اکنون در مرحله حاد بیماری کووید 19 هستیم و اکنون زمان كاهش بودجه این سازمان بین المللی نیست.

انتهای پیام/*
۱۳
مترجم : مصطفی امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما