plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۸۷۴۵

استعفای سرپرست نیروی دریایی آمریکا در پی جنجال کرونایی پیرامون ناو روزولت

توماس مودلی، سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا که به دلیل واکنش خود به ابتلای ملوانان ناو هواپیمابر تئودور روزولت به ویروس جدید کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود روز سه شنبه از سمتش استعفاء داد.
استعفای سرپرست نیروی دریایی آمریکا در پی جنجال کرونایی پیرامون ناو روزولت
به گزارش ایصال نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد که با استعفای توماس مودلی موافقت کرده است.

سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه گذشته تصمیم به برکناری برت کروزیر، ناخدای ناو هواپیمابر تئودور روزولت گرفته بود.

برت کروزیر در نامه ای با اشاره به شیوع نوع جدید ویروس کرونا در میان ملوانان ناو هواپیمابر تئودور روزولت خواستار تخلیه ملوانان شده بود. این درخواست در ابتدا با مخالفت مقامات نظامی ایالات متحده روبرو شد اما در نهایت آنها با تخلیه ملوانان در جزیره گوام در اقیانوس آرام موافقت کردند.

توماس مودلی چند روز پیش با حضور در ناو هواپیمابر تئودور روزولت ضمن انتقاد از برت کروزیر او را «ساده لوح و احمق» خوانده بود. انتشار این سخنان توماس مودلی در رسانه های آمریکا واکنش های انتقادی زیادی را برانگیخت. تعدادی از اعضای دموکرات کنگره خواستار کناره گیری توماس مودلی شده بودند.

وزیر دفاع آمریکا که در ابتدا از توماس مودلی دفاع کرده بود اکنون با قبول استعفای او جیم مک فرسون، معاون وزیر نیروی زمینی را به عنوان سرپرست جدید وزارت نیروی دریایی معرفی کرده است.

مارک اسپر ابراز اطمینان کرده است که جیم مک فرسون می تواند در این «دوره دشوار» اطمینان و ثبات را به نیروی دریایی ایالات متحده بازگرداند.

گفتنی است بیش از 100 نفر از ملوانان ناو جنگی تئودر روزولت هفته گذشته در آبهای فیلیپین دچار بیماری کرونا شده بودند.

انتهای پیام/*
۱۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما