plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۸۷۲۴

تلاش پژوهشگران اروپایی برای ساخت واکسن کرونا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بیش از ۴۰ واکسن بالقوه برای مبارزه با کرونا وجود دارد. با این حال هنوز هیچ‌کدام از واکسن‌ها وارد بازارها نشده اند و هم چنان روند آزمایشی را طی می کنند. هنوز رسماً هیچ دارویی به‌عنوان درمانگر قطعی این بیماری معرفی نشده است.
تلاش پژوهشگران اروپایی برای ساخت واکسن کرونا
یه گزارش ایصال نیوز، در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از 1 میلیون و 350 هزار تن گذشته و  تعداد قربانیان آن نیز از مرز 75 هزار نفر گذشته است و به ۷۵ درصد قربانیان ساکن کشورهای اروپایی بودند، هفته هاست که همه گیری بسیاری از کشورهای جهان را به قرنطینه برده است. ناجی این بحران بی‌تردید چیزی نیست جز پادتنی به نام «واکسن»

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بیش از ۴۰ واکسن بالقوه برای مبارزه با کرونا وجود دارد. با این حال هنوز هیچ کدام از واکسن‌ها وارد بازارها نشده اند و همچنان روند آزمایشی را طی می کنند.

بیشتر از ۳۰ موسسه علمی و شرکت داروئی تحقیقات در زمینه تولید واکسن را پیگیری می کنند. یکی از تازه‌ترین دستاوردهای محققان دستکاری اسید ریبونوکلئیک،RNA، ویروس است.

در آلمان ، شرکت بیو دارویی کیوروک، CUREVAC، از این فناوری در ساخت واکسنی استفاده می کند که پژوهشگران معتقد هستند در ماه ژوئن برای آزمایش‌های بالینی آماده می شود. سخنگوی این شرکت آلمانی می گوید: «ما از RNA ویروس تنها اطلاعات را به بدن منتقل می کنیم و این بدن انسان است که پادتن را تولید می کند.»

به گفته شرکت کیوروک کشف واکسن بدین طریق جدیدترین و تازه‌ترین روش تولید واکسن در جهان است.

تحقیقات و دستاوردهای شرکت کیوروک آلمان در هفته‌های گذشته به تیتر اول روزنامه‌های جهان تبدیل شدند چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده پس از انتشار خبرهای مربوط به آزمایش‌های این شرکت اعلام کرد آمریکا یک میلیارد دلار به این شرکت می دهد تا واکسن را بصورت اختصاصی برای شهروندان آمریکایی تهیه کند.

به جز تهیه واکسن که روندی طولانی خواهدداشت، پزشکان و داروسازان هم زمان سعی می کنند داروهایی که می توانند مبتلایان به کووید19 را نجات دهند، شناسایی کنند.

هنوز هیچ دارو و درمانی از سوی نهادهای بهداشتی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به‌عنوان درمانگر قطعی این بیماری معرفی نشده است.

انتهای پیام/*
۱۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما