کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بوریس جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد

وزیر امور خارجه انگلیس موقتاً مسئولیت‌های نخست وزیری را برعهده گرفت

العالم , 19 فروردين 1399 ساعت 10:46

در پی وخامت وضعیت جسمانی نخست‌وزیر انگلیس در اثر ابتلای به کرونا و انتقال وی به بخش مراقبت‌های ویژه، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه وظایف وی به‌عنوان نخست‌وزیر را بر عهده گرفت. دونالد ترامپ با ابراز نگرانی از بستری شدن جانسون، برای وی آرزوی سلامتی کرد.


به گزارش ایصال نیوز، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که اخیرا به ویروس کرونا مبتلا شده است، به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

در پی وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی بورس جانسون، وظایف وی به‌عنوان نخست‌وزیر انگلیس مطابق برنامه‌ریزی قبلی به «دومینیک راب» وزیر امور خارجه این کشور محول شده است.

نتیجه آزمایش کرونای بوریس جانسون هفته گذشته مثبت اعلام شد و پس از آن وی در قرنطینه خانگی قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، راب گفت: «تیم بسیار قدرتمندی از پزشکان در کنار رئیس جمهور قرار دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما این اطمینان را حاصل خواهیم کرد که تمام برنامه‌هایی که وی دستور آن را داده بود در اسرع وقت انجام شوند.»

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد که نخست وزیر از وی خواسته تا در صورت ضرورت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به نیابت از وی اقدامات لازم را انجام دهد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه با اعلام نگرانی و تأسف شدید از وخامت احوال نخست وزیر انگلیس و بستری شدن وی در بخش مراقبت های ویژه، گفت: دستور داده ام دو شرکتی که در حال ساخت داروی شفا بخش درمان کرونا هستند به کمک تیم پزشکی معالج بوریس جانسون بشتابند. برای دوست خوبم جانسون آرزوی سلامتی و بهبودی عاجل می کنم.

بر اساس آخرین گزارش‌ها بوریس جانسون که به آی‌سی‌یو منتقل شده، هوشیار است و این تصمیم برای رعایت جوانب احتیاط و احتمال نیاز او به دستگاه تنفس مصنوعی گرفته شده است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8708

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8708/بوریس-جانسون-بخش-مراقبت-های-ویژه-منتقل

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir