کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در واکنش به دو قطبی ضروت انتخاب بین سلامت و اقتصاد

دبیر شورای عالی امنیت ملی: نباید دو قطبی کاذب «اقتصاد ـ سلامت» ما را متوقف کند

سال‌هاست که هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم

18 فروردين 1399 ساعت 18:17

دریابان علی شمخانی در توئیتی تصریح کرد: مدل ایرانی برای مقابله با کرونا باید واجد ابتکارات انحصاری و بومی باشد. تبعات اقتصادی کرونا شدید است اما «پزشک و کارگر» دو پایه اصلی راهبرد عبور از بحران هستند.


به گزارش ایصال نیوز، مدّتی ست در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها به استناد برخی مواضع، این دو قطبی مطرح می شود که در کارزار مبارزه با کرونا ویروس جدید، باید بین اقتصاد و سلامت جامعه یکی را انتخاب کرد. 

علی شمخنانی که در لحظات حساس و دشواری هایی که انقلاب اسلامی و ایران عزیز از آغاز شکل گیری با آن مواجه بوده است، خود از پیشتازان و فعالان نظامی، سیاسی و اجتماعی مقابله با بحران ها بوده است، در واکنش به طرح دوقطبی اقتصاد-سلامت که اینروزها در مجامع گوناگون بسیار مطرح می شود، در حساب توئیتری خود نوشت: 

«مدل ایرانی برای مقابله با کرونا باید واجد ابتکارات انحصاری و بومی باشد. تبعات اقتصادی کرونا شدید است اما «پزشک و کارگر» دو پایه اصلی راهبرد عبور از بحران هستند.»

وی ادامه داد: «نباید دو قطبی کاذب «اقتصاد ـ سلامت» ما را متوقف کند. سال‌هاست که هنر زندگی در بحران را آموخته‌ایم»

بسیاری از مسئولان بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، در روزهای بحرانی مبارزه با کووید 19، بر این نکته تأکید دارند که در کنار مبارزه با کرونا ویروس جدید، باید مبارزه با فقر را از طریق فعال ساختن اقتصاد کشور ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، در دستور کار قرار داد. 

اخیراً طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی، در راستای فعال سازی ظرفیت اقتصادی کشور در کنار مبارزه با کرونا ویروس جدید، مطرح شده است. 

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8696

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8696/دبیر-شورای-عالی-امنیت-ملی-نباید-دو-قطبی-کاذب-اقتصاد-سلامت-متوقف-کند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir