plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۸۶۰۹

روسیه خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران درباره عراق شد

نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در گفت‌وگو با سفیر ایران در روسیه از تمایل کشورش برای ادامه رایزنی‌ها با تهران در خصوص تازه‌ترین تحولات در عراق و خاورمیانه سخن گفت.
روسیه خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران درباره عراق شد
به گزارش ایصال نیوز، میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا شامگاه چهارشنبه، در تماس تلفنی با کاظم جلالی، ضمن پیچیده خواندن اوضاع درعراق، بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها بین ایران و روسیه در خصوص تحولات منطقه‌ای تاکید کرد.
در ادامه این گفت‌وگو، دو طرف درباره اوضاع در یمن و همچنین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه برخی از کشورهای جهان، گفت‌وگو کردند.
سفیر ایران با اشاره به تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق، این اقدامات را نقض استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی بغداد دانست که می‌تواند به بی‌ثباتی در این کشور و کل منطقه منجر شود.
جلالی همچنین ضمن تقدیر از مواضع روسیه در مخالفت با تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی ایالات متحده بر علیه ملت ایران اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که تمام جهان یک صدا علیه اقدامات یکجانبه آمریکا بطور جدی اقدام کند.
گفتنی است، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز چهارشنبه در واکنش به تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در عراق اظهار داشت: در حالی که دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه جهانی بر توقف اقدامات تنش‌زا و جنگ‌طلبانه در شرایط شیوع کرونا تأکید می‌کنند، این تحرکات خلاف خواسته رسمی و اعلام‌شده دولت، پارلمان و مردم عراق و تشنج‌آفرین است و می‌تواند وضعیت منطقه را به بی‌ثباتی و شرایطی فاجعه‌بار سوق دهد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما