plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۸۶۰۷

ترامپ برای دومین بار در 24 ساعت گذشته ایران را تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پس از پیام توییتری خود، این بار در یک کنفرانس خبری مدعی شد که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برای انجام حملاتی علیه نیروهای‌ آمریکایی در عراق برنامه‌ریزی شده است؛ اما گفت که اطلاعات بیشتری در این زمینه نخواهد داد.
ترامپ برای دومین بار در 24 ساعت گذشته ایران را تهدید کرد
به گزارش ایصال نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) مدعی شد که این کشور اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد که «فعالیت‌هایی برای آماده سازی حملاتی علیه نیروهایمان در عراق در حال انجام است»؛ اما از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد.

وی که در کنفرانس خبری درباره اقدامات دولتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد درباره توئیت چند ساعت پیش خود گفت: «به ایران هشدار می‌دهیم. اگر نظامیان ما را در عراق اذیت کنید بهای گزافی برای آن خواهید پرداخت.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «واکنش ما به طرف دیگر در عراق دردناک خواهد بود. دارای نیروی هوایی بزرگی در آنجا هستیم و پایگاه هوایی ما در آنجا همچنان فعال است. ایران مشکلات زیادی دارد و نیازمند بیش از یک مشکل نیست.»

ترامپ همچنین مدعی شد که ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه است.

آمریکا در حال حاضر ۲۱۳ هزار مبتلا به ویروس کرونا دارد و آمار قربانیان کرونا در این کشور به بیش از ۵ هزار نفر رسیده است.

گفتنی است، منابع اطلاعاتی موثق در بغداد گفتند اطلاعات دقیقی در اختیار دارند که برخی مشاوران «دونالد ترامپ» به وی توصیه اکید کرده‌اند برای کاهش فشار افکار عمومی و شخصیت‌های سیاسی رقیب وی در آمریکا پیرامون ناکارآمدی فاجعه‌بار دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا، لازم است بحرانی مصنوعی در منطقه با اولویت عراق ایجاد شود. تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق در همین راستا ارزیابی شده است.

انتهای پیام/*  
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما