plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۸۵۹۲

افزایش آمار جهانی و ثبت رکورد تلفات کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۴۲ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که بیش از ۸۵۹ هزار نفر در جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد، بیش از ۱۷۸ هزار نفر بهبود یافته اند. آمریکا و اروپا همچنان بیشترین آمار مبتلایان را دارند.
افزایش آمار جهانی و ثبت رکورد تلفات کووید ۱۹ در آمریکا و اروپا
به گزارش ایصال نیوز، کشورهای اروپایی در حالی برای دوره اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا آماده می شوند که آمریکا تمامی امکانات خود را برای مقابله با این بیماری همه گیر بسیج کرده است.

در شبانه روز گذشته آمریکا با ۷۶۲ فوتی،ایتالیا با حدود ۸۳۷ فوتی، اسپانیا با ۸۴۷ فوتی و فرانسه با ۵۰۰ فوتی رکورد دار تلفات ناشی از کرونا در اروپا و آمریکا بوده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اساس آمار اعلام شده در وبسایت دانشگاه «جان هاپکینز»، ۲۴ هزار و ۳۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده گزارش شده است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۱۸۸ هزار و ۱۷۲ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳ هزار و ۸۷۳ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان آمریکایی، فقط ۷۰۲۴ نفر بهبود یافته اند.

در ایتالیا نیز شمار مبتلایان از ۱۰۵ هزار و تعداد تلفات ناشی از کرونا از ۱۲۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

شمار مبتلایان در اسپانیا بعنوان سومین کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان، به ۹۶ هزار و ۴۱۷ نفر و تعداد جان باختگان به ۸ هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

آخرین آمارها از چین از ابتلای ۸۱ هزار و ۵۱۸ نفر و مرگ ۳ هزار و ۳۰۵ نفر حکایت دارد.

در آلمان بر اساس آخرین آمار، بیش از ۷۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا و ۷۷۵ نفر نیز جان باخته‌اند.

فرانسه نیز برای چندمی روز مرگبارترین روزها از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا را تجربه کرد و تعداد جان باختگان در این کشور به ۳ هزار ۵۲۰ نفر و شمار مبتلایان به ۵۲ هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

در ایران که رتبه اول در خاورمیانه و رتبه هفتم مبتلایان در جهان را داراست، بیماری «کووید ۱۹» تاکنون طبق آمار رسمی جان ۲ هزار و ۷۵۷ نفر را گرفته و ۴۴ هزار و ۴۹۵ نفر را مبتلا کرده است.

در بریتانیا نیز شمار مبتلایان به ۲۵ هزار و ۱۴۱ نفر و شمار تلفات به ۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسیده است.

در آمریکا که رتبه اول ابتلا به کرونا در جهان را دارد، رئیس جمهور این کشور با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آینده رخ می‌دهد، گفت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده موضوع مرگ و زندگی است.

ترامپ بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) طی سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی «کارگروه کروناویروس» کاخ سفید، با بسیار مهم دانستن لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده در آمریکا، گفت: «این موضوع مرگ و زندگی است... دو هفته آینده، بسیار سخت و دردناک خواهد بود».

ویروس کرونا تاکنون 202 کشور در سراسر جهان را درگیر خود کرده است و کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، چین، آلمان، فرانسه، ایران و بریتانیا به ترتیب در رنبه های اول تا هشتم ابتلا به کرونا هستند. 

انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما