plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۸۵۵۴

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 724 هزار تن رسید

بر اساس جدیدترین آمار از وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورهای آمریکا، ایتالیا، چبن، اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایران به ترتیب در رتبه اول تا هفتم جدول مبتلایان به کووید 19 قرار دارند. تلاش و ایثار شبانه روزی پزشکان و پرستاران در جهان برای مهار کرونا همچنان ادامه دارد.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 724 هزار تن رسید
به گزارش ایصال نیوز، شیوع ویروس کرونا در جهان و بویژه در اروپا و ایالات متحده آمریکا با سرعت رو به گسترش است به‌طوریکه آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه در 24 ساعت گذشته  مرگبارترین روزهای کرونایی خود را پشت سر گذاشتند.

طبق آمارهای رسمی که اسکای نیوز هم منتشر کرده است، تا کنون بیش از 724 هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس آلوده شده‌اند و بیش از 34 هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. همچنین حدود 152 هزار نفر در جهان تاکنون این بیماری بهبودی پیدا کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، تاکنون 200 کشور جهان درگیر شیوع ویروس کرونا شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت همچنان بر رعایت فاصله یک متری از دیگران، ضد عفونی کردن سطوح، شستن مرتب دست‌ها و خودداری از لمس کردن صورت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کووید ۱۹ تاکید دارد. موثرترین راه پیشگیری فعلا ماندن در خانه است. این شیوه در ایران، آمریکا، انگلیس، روسیه، اسلوانی و بسیاری از کشورها در حال اجراست.

دولت اسلوونی همزمان با اعلام قرنطینه عمومی به دلیل شیوع کرونا از نیمه شب امشب، پوشیدن دستکش و زدن ماسک را برای موارد استثنایی خروج از منزل اجباری کرد.

اما در جدیدترین گزارش، آمار جان باختگان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا سیر صعودی را در این کشور نشان می‌دهد. شبکه تلویزیونی قطر به نقل از دانشگاه «جونز هاپکینز» آمار جدیدی از فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این کشور سیر صعودی داشته و به 2هزار و 467 نفر رسید. تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا نیز به 142 هزار و 586 نفر افزایش یافت.

یک مقام ارشد حوزه بهداشت و درمان آمریکا پیش‌بینی کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند تحت شرایطی حتی به رقمی بین 100 تا 200 هزار نفر برسد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم دو هفته آینده را اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ارزیابی کرد. ترامپ همچنین از ترس شیوع گسترده کرونا دستورالعمل‌های ویژه مربوط به «فاصله اجتماعی» را تا 30 آوریل در این کشور تمدید کرد.

پس از آمریکا، شیوع کووید 19 در ایتالیا نیز بیداد می کند. بنا بر آمارهای رسمی 756 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست داده اند تا در مجموع تعداد فوتی های این کشور به 10 هزار 779 نفر برسد. و تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا با 5217 مورد افزایش طی شبانه روز گذشته به حدود 98 هزار نفر رسید.

پس از آمریکا و ایتالیا، سومین کشور بحران زده اسپانیا می باشد. طبق آمار منتشر شده طی 24 ساعت گذشته بیش از 800 نفر به تعداد قربانی های اسپانیا افزوده شده است. بدین ترتیب رکورد جدیدی در این کشور اروپایی در زمینه تعداد فوتی ها در یک شبانه روز به ثبت رسید.

وزارت بهداشت اسپانیا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 6 هزار و 528 نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به این بیماری در اسپانیا نیز به 80 هزار و 110 نفر اعلام شد.

در فرانسه و آلمان نیز آمار مبتلایان و قربانیان مانند انگلیس همچنان روبه افزایش است. تا بامداد دوشنبه، شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 61 هزار نفر، در فرانسه به 41 هزار نفر و در انگلیس به حدود 20 هزار نفر رسیده و شمار تلفات در آلمان 541 نفر، فرانسه 2 هزار و 600 نفر و در انگلیس 1هزار و 228 نفر گزارش شده است.

در کشور چین که شهر ووهان منشاء کرونا نام گرفت، کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 31 نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، 30 نفر از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و فقط 1 مبتلا با منشأ محلی هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی جدید، طی یک روز گذشته 4 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81 هزار و 470 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3 هزار و 304 نفر رسید.

در ایران که بالاترین آمار مبتلایان در خاورمیانه و رتبه هفتم در جهان را دارد بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر یکشنبه با مرگ 123 نفر بر اثر بیماری کووید 19، شمار قربانیان ویروس کرونا به2 هزار 640 نفر رسیده است. در مجموع 12391 نفر هم تاکنون در ایران بهبود پیدا کرده اند. سخنگوی وزارت بهداشت ایران، همچنین گفت: « بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 38 هزار و 310 مورد رسید.»

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما