plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۸۵۳۳
با افزایش تعداد مبتلایان به بیش از ۶۶۵ هزار تن

شمار جان‌باختگان مبتلا به کووید 19 در جهان از مرز ۳۰ هزار تن گذشت

سیر صعودی جان باختگان در اروپا و امریکا
در حالیکه طبق گزارش مقام‌های چینی در شبانه‌روز گذشته در این کشور سه نفر در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شمار جانباختگان در اروپا و آمریکا سیر صعودی گرفته است. بیش از ۲۰۰ کشور جهان تاکنون مورد هجوم کروناویروس قرار گرفته اند.
شمار جان‌باختگان مبتلا به کووید 19 در جهان از مرز ۳۰ هزار تن گذشت
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در روز یکشنبه ۱۰ فروردین، شمار کلی جان‌باختگان ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت و مجموع آمار مبتلایان نیز از ۶۶۵ هزار نفر فراتر رفته است و شمار افراد بهبود یافته به۱۴۲ هزار نفر رسید. 

از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار مبتلا به کووید ۱۹ ثبت کرده است. در آمریکا همچنین رکورد بیشترین ابتلا به کرونا در یک روز با حدود ۱۷ هزار مبتلا ثبت شده است. تعداد فوتی های آمریکا به  ۲۰۱۰ نفر رسید.

در ایتالیا نیز شمار قربانیان ویروس کرونا با ۸۸۹ مورد فوتی جدید از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت و به رقم ۱۰ هزار و ۲۳ نفر رسید.

همچنین طبق آمار رسمی تاکنون ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این کشور ۶۰ میلیونی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر دولت ایتالیا اعلام کرد به فقرا و افرادی که به دلیل رکود و توقف اقتصادی در بحران کرونا در شرایط معیشتی دشوار قرار دارند، کوپن‌های ویژه برای تهیه مواد غذایی می‌دهد.

در فرانسه بنا بر آخرین آمار رسمی، با مبتلا شدن ۴ هزار ۶۱۱ نفر دیگر به ویروس کرونا در فرانسه، شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۳۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید. به این ترتیب آمار بیماران کرونایی فرانسه از ایران بیشتر شد. همچنین با مرگ ۳۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری در فرانسه نیز به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت که از نظر همه‌گیری کرونا در این کشور، دو هفته اول ماه دوم قرنطینه از دو هفته اول آن دشوارتر خواهد بود. دولت فرانسه روز گذشته قرنطینه کرونایی جاری را برای دو هفته دیگر یعنی تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) تمدید کرد.

نخست وزیر فرانسه روز شنبه در جریان یک سخنرانی که به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه پخش شد همچنین اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در کشورش هر ۳ تا ۴ روز دو برابر می‌شود. او که در کنار اولیویه وران، وزیر بهداشت و چند تن از پزشکان و مسئولان حوزه سلامت سخن می‌گفت از سفارش ۵ میلیون کیت تست سریع کرونا و یک میلیارد ماسک در داخل و خارج فرانسه خبر داد. فیلیپ با اعلام این که در حال حاضر روزی ۵ هزار تست کرونا در فرانسه انجام می‌شود وعده داد که این آمار در پایان ماه آوریل ده برابر می‌شود.

در اسپانیا مقام‌های وزارت بهداشت این کشور اعلام کردند که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته‌اند با ۸۳۲ مورد فوتی جدید به ۵ هزار و ۶۹۰ نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر شمار افراد مبتلا به این بیماری از ۶۴ هزار و ۵۹ نفر در روز گذشته به ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر افزایش یافته‌اند.

 در ایران نیز جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که تا ظهر شنبه با جان باختن ۱۳۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شمار کلی جانباختگان به ۲ هزار و ۵۱۷ نفر رسیده است.

وی همچنین در گزارش روزانه خود از ۳ هزار و ۷۶ مورد ابتلای جدید در ایران خبر داد که شمار افراد مبتلا شده به ویروس جدید کرونا را به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر افزایش داده است. شمار افراد بهبود یافته در ایران در مجموع ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر گزارش شده است.

در جدید ترین خبر کرونایی، سازمان بهداشت جهانی، روز یکشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود و عمدتا از طریق قطرات پخش شده از سرفه، عطسه و صحبت کردن فرد آلوده منتقل می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد برای محافظت از خود فاصله یک متری از دیگران را حفظ کنید، سطوح را ضد عفونی کنید، دست خود را بشویید و از لمس کردن چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

انتهای پیام/*  
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما