plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۸۴۷۳
در جلسه ويدئو كنفرانس با مديران استان مازندران

جهانگیری: تلاش می‌کنیم همه کالا‌ها به وفور و به قیمت حداقلی در اختیار مردم قرار گیرد

مسئله سلامت، اولویت اصلی کشور است
معاون اول ريیس جمهور با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا گفت: تصمیمات خوبی در ستاد اقتصادی دولت برای کاستن از تبعات منفی این بیماری در حوزه تولید و اقتصاد اتخاذ شده است.
جهانگیری: تلاش می‌کنیم همه کالا‌ها به وفور و به قیمت حداقلی در اختیار مردم قرار گیرد
به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رئیس جمهور، دكتر جهانگيري عصر امروز(پنج شنبه) در جلسه ويدئو كنفرانس با استاندار و مديران استان مازندران با بيان اينكه بيش از 100 هزار ميليارد تومان تسهيلات با نرخ هاي ترجيحي براي بنگاه هاي توليدي مشكل دار، تأمين نيازهاي بخش بهداشت و درمان و بيمه بيكاري در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در روزهاي آينده بانك هاي كشور با هماهنگي بانك مركزي اين تسهيلات را به واحدهاي توليدي اختصاص خواهند داد.

وي با اشاره به برنامه ريزي دولت براي تأمين اعتبار واحدهاي درماني و بيمارستاني و نيز پرداخت بيمه بيكاري به افرادي كه بر اثر شيوع اين بيماري شغل خود را از دست داده اند، اظهار داشت: بخش گردشگري در استان مازندران سهم بسزايي در رونق اقتصادي داشته است كه با توجه به كاهش سفرها متضرر شده اند. مسئولان مربوطه بايد با شناسايي كسب و كارهاي مرتبط با گردشگري زمينه لازم براي پرداخت تسهيلات به آنها را فراهم نمايند.

دكتر جهانگيري يكي ديگر از كارهاي مهم بر عهده دولت در شرايط كنوني را تأمين نيازهاي ضروري و مايحتاج مردم توصيف كرد و گفت: تلاش مي كنيم همه كالاها به وفور و قيمت حداقلي در اختيار مردم قرار گيرد. خوشبختانه در انبارهاي كشور كالا به اندازه كافي وجود دارد و نگراني از اين بابت نداريم.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اميدوارم با افزايش توليد داخلي و واردات اقلام مورد نياز بتوانيم با مديريت بهتر از اين بحران عبور كنيم.

دكتر جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش مهم و كليدي استان مازندران در برهه هاي مختلف، از كادر درماني و پزشكي اين استان كه در خط مقدم مقابله به بيماري كرونا جوانمردانه پاي كار ايستادند قدرداني كرد و گفت: آمار و ارقام ارايه شده از سوي استاندار و رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي مازندران و بابل نشان مي دهد كه به فضل الهي در مقابله با بيماري كرونا به نقطه بهتري رسيده ايم.

معاون اول رييس جمهور با تأكيد مجدد بر راهبرد در خانه ماندن و حفظ فاصله اجتماعي به عنوان تنها راهكار مقابله با شيوع بيماري كرونا، افزود: اقدامات ما تا به امروز بيشتر شامل امور حكومتي نظير تعطيلي مدارس، دانشگاه ها و اماكن مذهبي مي شد، اما از امروز بخشي از اين تصميمات بر مبناي همكاري و همراهي مردم قرار گرفته است.

وي ادامه داد: مازندران يكي از استان هايي بوده كه همواره مقصد سفر گردشگران است، هرچند بخش عظيمي از مردم فهيم كشور با تبعيت از اطلاعيه هاي ستاد ملي مقابله با كرونا از سفر چشم پوشي كردند اما درصدي از مردم به سفرهاي نوروزي رفتند كه اين موضوع دغدغه جديدي براي كادر درماني و مديريت كشور ايجاد كرده است.

دكتر جهانگيري با بيان اينكه سياست هاي سختگيرانه جديد متوجه كساني است كه به توصيه ها عمل نمي كنند اظهار داشت: مطمئناً اگر به مردم خوب توضيح داده شود كه مسأله سلامت خود و ديگران جزو اصلي ترين مسائل كشور است حتما همكاري لازم را انجام خواهند داد تا به فضل الهي پيك مجددي در ابتلا به بيماري نداشته باشيم.

معاون اول رييس جمهور در ابتداي سخنان خود با تبريك سال نو و اعياد خجسته شعبانيه به مردم، كادر پزشكي و درماني و استاندار مازندران اظهار اميدواري كرد اين استان بتواند با توانمندي كه دارد جزو نخستين استان هايي باشد كه ويروس كرونا را از بين مي برد.

وي همچنين از همراهي علما، سازمان هاي مردم نهاد، نخبگان و مردم شريف مازندران در موضوع با مقابله با كرونا قدرداني كرد.

استاندار مازندران نيز در اين ويدئو كنفرانس با ارايه گزارشي از وضعيت استان در مقابله با كرونا، از كاهش تعداد مبتلايان به اين بيماري خبر داد و اين موفقيت را مرهون سياستگذاري هاي ستاد ملي مقابله با كرونا نظير اجراي طرح غربالگري، افزايش ظرفيت بيمارستان ها و اطلاع رساني دقيق دانست.

وي با اشاره به نيازمندي هاي استان مازندران به مواد ضدعفوني كننده و ماسك از برنامه ريزي هاي انجام شده براي تأمين داروي مورد نياز قدرداني كرد و گفت: خوشبختانه در روستاهاي مازندران آلودگي به ويروس كمتر اتفاق افتاده و تلاش مي كنيم با مشاركت سازمان هاي مردم نهاد، نيروهاي نظامي و ساير امكانات به آمار بهبوديافتگان اضافه نماييم.

رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي مازندران و بابل هم با اشاره به امكانات استان تعداد مبتلايان و جانباختگان، اقدامات اين دانشگاه ها براي شناسايي و غربالگري، درمان و افزايش تخت هاي بيمارستاني را تشريح كردند و نيازهاي اعتباري استان را براي راه اندازي واحدهاي در حال احداث درمانگاهي و بيمارستاني برشمردند.

رييس بيمارستان رازي قائم شهر نيز در اين ارتباط زنده با بيان اينكه آموزش مردم و كمك به بيماران در دستور كار كادر درماني بوده است، گفت: اميدوارم به فضل الهي و همراهي مردم از تصميمات اعلام شده توسط ستاد ملي مقابله با كرونا، استان مازندران از نخستين استان هايي باشد كه جشن پايان كرونا را برگزار مي كند.

در اين جلسه معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به طور جداگانه گزارش هايي در خصوص پرداخت 180 ميليارد تومان اعتبار به منظور تأمين تجهيزات فردي و تكميل پروژه هاي بيمارستاني، افزايش روزانه 6 هزار ليتر مواد ضدعفوني كننده، توزيع انواع ماسك N95 و سه لايه و كاهش 69 درصدي سفرها به استان ارايه كردند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما