plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۸۴۵۸

دولت افغانستان نمایندگان خود را برای مذاکره با طالبان معرفی کرد

دولت افغانستان یک تیم 20 نفره از شخصیت‌های سرشناس این کشور را برای انجام مذاکرات صلح با طالبان معرفی کرد.
دولت افغانستان نمایندگان خود را برای مذاکره با طالبان معرفی کرد
تیم 20 نفره متشکل از مقامات دولتی، احزاب سیاسی، علما، جوانان و نمایندگان جامعه مدنی برای مذاکرات صلح با طالبان توسط دولت افغانستان معرفی شد.

افراد مذکور عبارتند از:

"معصوم ستانکزی، زکیه ورک، داکتر شهلا فرید، محمد ناطقی، محمد حفیظ منصور، نادر نادری، عبدالمتین بیک، عنایت الله بلیخ، غیرت بهیر، حبیبه سرابی، زینب موحد، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، شریفه زرمتی، ژنرال ایوب انصاری، باتور دوستم، داکتر رسول طالب، کلیم الله نقیبی، خالد نور و داکتر امین احمدی".

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز در توئیتر خود نوشت: براساس تصمیم دیدار چهارساعته نمایندگان ما، واشنگتن و کابل روند آزادی زندانیان طرفین (دولت افغانستان و طالبان) از 31 مارس ماه جاری آغاز خواهد شد.

گفتنی است آزادی این زندانیان یکی از شروط "توافق‌ صلح" میان آمریکا و طالبان که 29 فوریه توسط زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در قطر امضا شد، به شمار می‌رود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان 11 مارس با هدف "آغاز و انجام مذاکرات صلح میان افغانستان و گروه طالبان و به منظور تحکیم صلح پایدار و ثبات در کشور"، حکم عفو مجازات و رهایی زندانیان گروه طالبان را صادر و اعلام کرد:

پس از آغاز و در جریان مذاکرات مستقیم هیئت دولت افغانستان و طالبان، در هر دو هفته 500 زندانی این گروه که مجموع آنها به 3500 زندانی می رسد، مشروط بر اینکه سطح خشونت‌ها به طور چشمگیر کاهش یابد، رها خواهند شد.

بر اساس حکم رئیس جمهور افغانستان، زندانیانی که بر مبنای این حکم رها می‌شوند مکلف به ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم بازگشت به صفوف طالبان شده اند و همچنین رهایی آنان پس از تکمیل روند بیومتریک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما