کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد

بیش از 45 میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، مشارکت کردند

بسیاری از اصناف به صورت خودجوش تعطیل کرده اند

6 فروردين 1399 ساعت 14:25

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر قاره اروپا و کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه با موج عظیمی از بیماری کووید19 روبرو هستند که نگران کننده است و ما از این شرایط، خوشحال نیستیم اما این ویروس جدی است و باید با آن به صورت جدی مقابله کرد.


به گزارش ایصال نیوز از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا رییسی در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس از قرارگاه اطلاع رسانی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: اگر کشورها با کمبود تخت بیمارستانی روبرو باشند شاهد فاجعه خواهیم بود اما خوشبختانه در ایران هنوز به این شرایط نرسیده ایم. باید از افرادی که در منازل خود ماندند، نکات بهداشتی را رعایت کردند و به سفر نرفتند، تشکر کنیم.

وی افزود: از افرادی که به هر دلیلی به توصیه های ما توجه نکردند و به مسافرت رفتند، توصیه و تقاضا داریم که حتما قبل از بازگشت به شهرهای خودشان در هر شرایطی چه دارای علائم بیماری باشند یا خیر، یکبار دیگر به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کرده و مشخصات و علائم  خود را وارد کنند تا بتوانیم آنها را راهنمایی و در صورت نیاز، مراقبت کنیم. این حداقل توصیه ما به افرادی است که حرف ما را گوش نکرده و به مسافرت رفتند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که تصمیمات بسیار خوبی در جهت کاهش و مدیریت این بیماری اتخاذ کردند و محدودیت هایی را در جهت حفظ سلامت مردم، اعمال کردند، سپاسگزاریم و امیدواریم که این تصمیمات با دقت و سرعت، اجرایی شود تا بتوانیم به این بیماری غلبه کنیم.

دکتر رییسی افزود: خوشبختانه تا کنون بیش از 45 میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، مشارکت کردند و غربالگری شده اند و داوطلبین بسیج و دیگر سازمان ها بیش از 23 هزار تیم را تشکیل داده و در حال فعالیت هستند و این همکاری ها در حوزه بهداشت محیط نیز دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از اصناف به صورت خودجوش تعطیل کرده اند و همکاری بسیار خوبی برای مدیریت کروناویروس جدید(کووید19) داشته اند. اصنافی که مربوط به تامین و توزیع مایحتاج ضروری مردم هستند، فعالیت خود را افزایش داده اند اما در کشور ما دو نکته برجسته نسبت به سایر کشورها وجود دارد؛ یکی اینکه با تمهیدات دولت، مایحتاج ضروری مردم در دسترس است و کمبودی نداریم. دوم اینکه در حوزه سلامت هیچ کمبودی نداریم و پذیرای بیماران هستیم. همکاری مردم با حوزه سلامت می تواند باعث کاهش ورودی بیماران کووید19 در کشور و افزایش بهبود یافتگان شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8446

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8446/بیش-45-میلیون-نفر-طرح-بسیج-ملی-مقابله-کرونا-مشارکت-کردند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir