کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ارتش

دریادار سیاری: ارتش فعالیت خود را با پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی افزایش داده است

خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی ارتش

6 فروردين 1399 ساعت 12:21

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به دنبال صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند.


به گزارش ایصال نیوز از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ارتش طی سخنانی، گفت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیماری در کشور چین، وضعیت را تحت کنترل داشت و با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیروهای تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجا شد.

وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیروهای مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش نیروهای ارتش فعالیت خود را افزایش دادند.

 امیر دریادار سیاری ادامه داد: از جمله این اقدامات می توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودرو ها در  ورودی۸۰ شهر، ضد عفونی خیابان ها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یکان های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آنها و ساخت تجهیزات جدید.

 معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش، نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیروهای مسلح و دستور فرمانده کل ارتش، نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندی های ارتش در اتفاق های مشابه در کمترین زمان و هدف  دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور‌ برای کاهش مدت بستری بیماران است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیروهای تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

گفتنی ست؛ طی مراسمی که صبح امروز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، بیمارستان و نقاهتخانه 2000 تخت خوابی شهید دکتر هجرتی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. این مجتمع بیمارستانی و نقاهتخانه در یک اقدام جهادی طی مدت 48 ساعت توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی نیز در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه 2000 تخت خوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا با بیان اینکه این بیمارستان یاری کننده مراکز درمانی درگیر با کرونا است، گفت: هدف از تشکیل این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه این است که بیمارانی که به علت کرونا در بیمارستان بستری بودند را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، برای ادامه درمان به این نقاهتگاه بیاوریم و اگر خدای نکرده مجدداً مشکل پیدا کردند و با مشکلات تنفسی و تشدید بیماری مواجه شدند، بتوانیم در بیمارستانی که در اینجا طراحی کردیم، اقدامات درمانی را انجام دهیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا خاطرنشان کرد: در این مجتمع بیمارستانی محلی مشخص شده که در آن غذا به صورت گرم طبخ می شود و همکاران من در راستای کنترل مواد غذایی و بهداشتی، محل طبخ غذا را کنترل می‌کنند و پس از تأیید، غذا به صورت گرم در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

امیر سرتیپ موذنی گفت: در این مجتمع بیمارستانی تمام امکانات بیمارستانی شامل icu، بخش بستری، اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی و همچنین بهداشت روان و بهداشت محیط پیش‌بینی شده است. همچنین این امکان پیش‌بینی شده تا پزشکان مستقر در این مجتمع بیمارستانی برای مشاوره و راهنمایی با پزشکان متخصص در اقصی نقاط کشور ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این مجتمع نقاهتگاهی تا ۳۰۰۰ تخت قابل افزایش است، افزود: بخش رادیولوژی و همچنین آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 8444

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8444/دریادار-سیاری-ارتش-فعالیت-خود-پیش-بینی-انجام-رزمایش-مقابله-حمله-بیولوژیکی-احتمالی-افزایش-داده

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir