plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۸۴۲۸

آمریکا از احتمال اتحاد نفتی با عربستان سعودی خبر داد

شرکت هایی در ایالات متحده وجود دارند که مایل هستند به جای روسیه با اوپک وارد معامله بین المللی شوند و تولید نفت شیل را کاهش دهند. در آمریکا به دلیل کرونا و افت شدید تقاضا در حوزه مسافرت، قیمت بنزین ۳۰ درصد کاهش یافته و برای شرکت‌های تولیدکننده نه تنها از محدوده سوددهی خارج شده، حتی هزینه‌های سر به سر را هم تأمین نکرده و باعث ضرر آن‌ها شده است.
آمریکا از احتمال اتحاد نفتی با عربستان سعودی خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ نوشت؛ «دن بروت» وزیر انرژی آمریكا تأیید كرد كه واشنگتن در حال بررسی احتمال ایجاد اتحاد با عربستان سعودی برای تنظیم قیمت نفت است.

به گفته وی، در فضای سیاسی بسیاری از ایده ها مورد بحث قرار می گیرد، پیشنهاد ایجاد اتحاد با عربستان سعودی یکی از آنهاست.

با این حال، بروت نمی تواند بگوید که آیا این پیشنهاد به طور رسمی ارائه خواهد شد یا خیر.

بروت توضیح داد كه این ایده در طول بحث های بین سازمانی مورد بحث قرار گرفته است، اما ایالات متحده تاكنون تصمیمی در این باره نگرفته است.

باید یادآور شد، وال استریت ژورنال گزارش داده است كه وزارت انرژی آمریكا دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ را ترغیب به ایجاد اتحاد با عربستان سعودی می كند تا بتواند قیمت جهانی نفت را تنظیم كند.

از سوی دیگر، به گزارش رویترز قیمت جهانی نفت پس از روزها سقوط قیمت، امروز سه شنبه حدود 5 درصد افزایش یافت و نفت دریای شمال به 28 دلار رسید.

رویترز، دلیل افزایش امروز قیمت نفت را، اجرای سیاست‌های حمایتی توسط آمریکا دانست و نوشت: از طرف دیگر قیمت بنزین در آمریکا به دلیل کرونا و کاهش شدید تقاضا در حوزه مسافرت ۳۰ درصد کاهش یافته و برای شرکت‌های تولیدکننده نه تنها از محدوده سوددهی خارج شده، حتی هزینه‌های سر به سر را هم تأمین نکرده و باعث ضرر آن‌ها شده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما