plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۸۴۱۰

سفارت چین در فرانسه: آمریکا سرمنشا بیماری کووید ۱۹ است

پکن و واشنگتن که تا سال قبل بر سر رقابت‌ تجاری در نزاع بودند اینک به نظر می‌رسد که جنگی جدید را در خصوص انتساب منشا بیماری کووید ۱۹ به یکدیگر آغاز کرده‌اند. بر اساس آخرین آمار تا شامگاه دوشنبه، 363 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و بیش از 15 هزار و 500 نفر فوت شدند.
سفارت چین در فرانسه: آمریکا سرمنشا بیماری کووید ۱۹ است
به گزارش ایصال نیوز، سفارت چین در فرانسه روز دوشنبه با انتشار یک رشته توییت منشا بیماری همه گیر کووید ۱۹ را ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

در این پیام‌های توییتری که پس از طرح اتهام‌ها و سرزنش‌های مقام‌های آمریکایی به پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان منتشر شده از ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که بیماری کووید ۱۹ از آنجا سرمنشا گرفته نام برده شده است.

در این مجموعه توییت‌ بدون استناد به پشتوانه و یا داده‌ای علمی تلاش شده تا با طرح سوالاتی، فرضیه شیوع ویروس کرونا به جهان از طریق شهروندان آمریکایی به اثبات برسد. یکی ازسوالها برای مثال این است: «چه تعداد مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در میان ۲۰ هزار مرگ ناشی از آنفولانزا که از سپتامبر گذشته (در آمریکا) گزارش شده وجود داشته است؟»

در سوالی دیگر آمده است: «آیا آمریکا تلاش نکرده تا ذات‌الریه یا پنومونی ناشی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا را با طرح بیماری آنفولانزا لاپوشانی کند؟»

پکن و واشنگتن که پیشتر بر سر رقابت‌ تجاری در نزاع بودند اینک به نظر می‌رسد که جنگی جدید را در خصوص انتساب منشا بیماری کووید ۱۹ به یکدیگر آغاز کرده‌اند.

دونالد ترامپ همواره از کرونا به عنوان «ویروس چینی» نام می‌برد و به تازگی نیز انتقادهایی را نسبت به اطلاع رسانی دیرهنگام پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید که از رفتار و نحوه برخورد چین با بحران شیوع ویروس کرونا آزرده خاطر شده و معتقد است که پکن اطلاعات حیاتی در خصوص این بیماری همه گیر را در اختیار دیگران نگذاشته است.

 رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که بهتر بود پکن سه ماه زودتر مقامات آمریکایی را در جریان جزئیات مرتبط با شیوع ویروس کرونا قرار می‌داد.

گفتنی است «وانگ کی جیان» سفیر چین در لبنان نیز امروز اعلام کرد، اتهامات سیاستمداران آمریکایی و اعضای کنگره این کشور مبنی بر اینکه چین در پشت پرده شیوع کروناست، صحت ندارد و هدف آن تخریب وجهه پکن است.

سفیر چین در لبنان افزود: اظهارات آمریکایی ها به مقابله با بیماری کمکی نمی‌کند و به همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا ضربه می‌زند.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی تا دوشنبه شب (۴ فروردین) نزدیک به 363 هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 15 هزار و 500نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما