کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم تلاش‌ها برای درمان کووید 19

چین آزمایش بالینی واکسن کرونا را آغاز کرد

غربالگری شش ماهه داوطلبان دریافت واکسن

یورونیوز , 4 فروردين 1399 ساعت 16:45

نخستین مرحله آزمایش بالینی واکسن کرونا در چین با مشارکت ۱۰۸ داوطلب آغاز شد.


روزنامه تایمز روز دوشنبه گزاش داد که این ۱۰۸ داوطلب همگی اهل شهر ووهان جایی که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد، هستند. آنها به سه گروه تقسیم شده‌اند و اولین تزریق واکسن را روز شنبه دریافت کرده‌اند. این افراد داوطلب در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال هستند.  

چین در حالی این قدم را بر می‌دارد که چندین کشور دیگر در جهان برای یافتن راهی برای مبارزه با عامل بیماری کووید-۱۹ تلاش می‌کنند.  

مقامات بهداشتی چین روز ۱۷ مارس، همزمان با نخستین آزمایش واکسن مقابله با ویروس کرونا بر روی ۴۵ داوطلب بزرگسال در آمریکا، آزمایش بر روی انسان را آغاز کردند.  

داوطلبانی که در این آزمایش شرکت کرده‌اند تا شش ماه مورد پیگیری قرار می گیرند تا آثار واکسن بر روی بدن آنها مطالعه شود.  

در حال حاضر هیچ واکسن یا درمان تایید شده‌ای برای این ویروس که تا کنون بیش از ۱۴ هزار نفر را در سراسر جهان کشته، کشف نشده است.  

اعلام آغاز تست واکسن بر روی انسان از سوی چین در شرایطی رخ می دهد که تنش ها بر سر گسترش ویروس میان واشنگتن و پکن در هفته گذشته افزایش یافته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با کاربرد اصطلاح «ویروس چینی» برای ویروس کرونا، تلویحا چین را مسئول گسترش ویروس معرفی کرده بود.  

چینی ها هم در مقابل واشنگتن را متهم می کنند که ویروس کرونا را در لابراتورهای نظامی‌اش تولید کرده و به چین فرستاده است.  

از سوی دیگر روسیه نیز اعلام کرده است که آزمایش واکسن کرونا را روی حیوانات آغاز کرده است و اولین نتایج این آزمایش‌ها در ماه ژوئن مشخص خواهد شد.

​​​​​​​انتهای پیام/*


کد مطلب: 8403

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/8403/چین-آزمایش-بالینی-واکسن-کرونا-آغاز

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir